Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Czwartek, 17 października 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46766)
AGD (207)
Biznes (4876)
Budownictwo (2136)
Dom (1537)
Dziecko (1240)
Edukacja (1802)
Elektronika (941)
Film (115)
Finanse (1741)
Internet (2830)
Komputery (2361)
Książki (215)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1219)
Media (613)
Moda i Styl (1001)
Motoryzacja (1158)
Muzyka (261)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2317)
Polityka (368)
Praca i kariera (970)
Prawo (926)
Reklama i PR (973)
RTV (196)
Sport (835)
Telekomunikacja (520)
Turystyka (1188)
Transport (513)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1682)
Zwierzęta (82)
Życie (1365)
Inne (2662)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1184)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (393)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

mediaNews


TVN CNBC


Nowoczesna Firma


Itezone


Radio RSC


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Handlowiec – najlepsza wizytówka firmy
Dodano: 01.02.2013, godzina: 16:08
Handlowiec – najlepsza wizytówka firmy
Niezbędni, na „pierwszej linii frontu”, często stanowią wizytówkę swojej firmy jako osoby, które mają bezpośredni kontakt z klientem. I choć w najbliższy weekend obchodzą swoje święto, wielu z nich będzie pracować. Mowa oczywiście o handlowcach, których w Polsce jest ponad 2 miliony – a część z nich znajduje zatrudnienie dzięki Kompanii Piwowarskiej.

W Dzień Handlowca, przypadający 2 lutego, świętować mogą zarówno osoby pracujące w sektorze handlu detalicznego i hurtowego, jak i przedstawiciele handlowi zatrudnieni w firmach produkcyjnych. Ci pierwsi oczywiście są w przewadze – z danych GUS wynika, że w 2011 r. w Polsce aż 2 158 800 ludzi było zatrudnionych w handlu*. Kompania Piwowarska, jako największy producent piwa w Polsce, zatrudnia 582 handlowców. Jednak pośredni wpływ firmy na sektor handlu jest znacznie większy. Jak donosi raport „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę”, przygotowany przez Ernst & Young, KP za sprawą swoich produktów generuje miejsca pracy dla niemal 10 000 osób w handlu detalicznym.

Wizytówka firmy

Przedstawiciel handlowy to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie, mimo że niezbyt eksponowane. Podkreśla to Ryszard Jesse, kierownik obszaru sprzedaży ds. gastronomii i serwisu w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej przedstawiciel handlowy: Dla klienta firma to tak naprawdę konkretna osoba – właśnie przedstawiciel handlowy. Jego kompetencja, sumienność i otwartość na potrzeby klienta znaczą równie dużo co wysoka jakość produktu.

Jednak nie każdy dobrze się sprawdzi w tej roli, bowiem duża wiedza o produktach i samozaparcie nie wystarczą. Należy wytrwale dążyć do celu, być cierpliwym i pełnym entuzjazmu, odpornym na stres i elastycznym, gotowym na zmiany. A przede wszystkim trzeba lubić kontakty z innymi ludźmi, nowe wyzwania oraz pewną nieprzewidywalność związaną z tą pracą. Tymi cechami powinien odznaczać się nie tylko przedstawiciel handlowy, ale właściwie każda osoba zatrudniona w handlu – zwłaszcza taka, która obsługuje klientów w punkcie sprzedaży.

Zza biurka w teren

Doświadczenie przedstawiciela handlowego może być niezwykle cenne dla pracowników innych obszarów w firmach, zwłaszcza działów marketingu.

– Marketingowcy opracowują narzędzia, które mają służyć efektywnej sprzedaży produktów, jednak to przedstawiciele handlowi wykorzystują je w praktyce – zwraca uwagę Ryszard Jesse. – Poznanie przez pracowników marketingu specyfiki pracy i problemów, z jakimi borykają się przedstawiciele handlowi, przyczynia się do stworzenia najskuteczniejszych i najlepiej dopasowanych rozwiązań.

Kompania Piwowarska zdaje sobie sprawę z wagi tego zagadnienia, dlatego pracownicy różnych działów firmy, np. marketingu czy HR, często realizują staże w dziale sprzedaży w ramach ścieżki rozwoju zawodowego. Ponadto w czerwcu 2012 r. pracownicy biurowi firmy osobiście zaangażowali się w budowanie wolumenu nowej kategorii produktu – Lech Shandy. 100 osób, w tym członkowie zarządu, spędziło dwa dni w nadmorskich miejscowościach w charakterze przedstawicieli handlowych. Pracownicy wybranych działów Kompanii Piwowarskiej wyszli zza biurek, by nad Bałtykiem spotkać się z menedżerami sklepów i punktów gastronomicznych i zachęcić ich do składania zamówień na orzeźwiający mix piwa z lemoniadą.

Może się wydawać, że sprzedaż piwa hurtowniom i detalistom to zajęcie łatwe i przyjemne ze względu na charakter produktu, który towarzyszy dobrej zabawie.

– Piwo to rzeczywiście bardzo wdzięczny produkt do sprzedaży – nie dość, że kojarzy się z miłymi chwilami, często spędzanymi w gronie znajomych i rodziny, to jeszcze jest naprawdę fascynujący, można o nim opowiadać z pasją – potwierdza Ryszard Jesse, ale zaraz zastrzega: Trzeba jednak pamiętać, że wiąże się z tym duża odpowiedzialność. Zdecydowanie nie jest to produkt dla każdego – po piwo nie powinny sięgać m.in. kobiety w ciąży czy nieletni.

O tym, że piwa oraz innych napojów alkoholowych nie wolno sprzedawać dzieciom i młodzieży oraz osobom nietrzeźwym, powinni pamiętać szczególnie sprzedawcy w sklepach – bez względu na to, jak bardzo wyrozumiali będą w Dniu Handlowca.

* Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2012, GUS, 21.12.2012.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

PDF 1IMG 2

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 5 + 20:


 

O AUTORZE
  
Kompania Piwowarska SA
www.kp.pl

Firma

Kompania Piwowarska SA
Biuro prasowe
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Ponad 60 tys. złotych dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki Kompanii PiwowarskiejPonad 60 tys. złotych dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki Kompanii Piwowarskiej
Punkty karne „w pigułce” – program „Sprawdź promile” edukuje tysiące...Punkty karne „w pigułce” – program „Sprawdź promile” edukuje tysiące...
Zima zaskoczyła drogowców, ale nie piwowarówZima zaskoczyła drogowców, ale nie piwowarów
Wyniki Kompanii Piwowarskiej na tle branży piwnej w ostatnim kwartale i całym roku 2012Wyniki Kompanii Piwowarskiej na tle branży piwnej w ostatnim kwartale i całym roku 2012
Na stoku koniecznie sprawdź promile Na stoku koniecznie sprawdź promile
 
Zobacz wszystkie »