Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Piątek, 19 kwietnia 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46010)
AGD (207)
Biznes (4789)
Budownictwo (2134)
Dom (1531)
Dziecko (1225)
Edukacja (1788)
Elektronika (882)
Film (109)
Finanse (1696)
Internet (2683)
Komputery (2223)
Książki (212)
Kulinaria (980)
Kultura i sztuka (1212)
Media (612)
Moda i Styl (997)
Motoryzacja (1142)
Muzyka (257)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2232)
Polityka (367)
Praca i kariera (965)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (192)
Sport (827)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1181)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1669)
Zwierzęta (80)
Życie (1346)
Inne (2654)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1164)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (390)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

swiatimedia


W-A.PL


Inocafe


Mobile Internet


Recykling


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Jak odpowiedzialne firmy prowadzą dialog społeczny: panel interesariuszy w Kompanii Piwowarskiej
Dodano: 09.01.2013, godzina: 13:39
Jak odpowiedzialne firmy prowadzą dialog społeczny: panel interesariuszy w Kompanii Piwowarskiej
Działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu opierają się w dużej mierze na relacjach z lokalną społecznością i kluczowymi partnerami, a ich efektywność zależy od współpracy z interesariuszami. Właśnie dlatego niezbędny jest z dialog z grupami osób i organizacji ważnych dla przedsiębiorstwa. Coraz bardziej popularną formą takiego dialogu są panele interesariuszy.

Współpraca biznesu z otoczeniem społecznym staje się coraz bardziej interaktywna, ponieważ firmy najpierw starają się zrozumieć potrzeby środowiska, a dopiero następnym krokiem jest dostosowanie swoich działań do tychże wymagań. Ostatnio na popularności zyskuje panel interesariuszy – forma dialogu z partnerami społecznymi, która łączy funkcje panelu eksperckiego i otwartej dyskusji. W spotkaniu mogą uczestniczyć zarówno osoby z firmy, jak i spoza niej, np. organizacje pozarządowe, media i eksperci, którzy potrafią wzbogacić dyskusję o dodatkową wiedzę merytoryczną. Panel to zatem skuteczny sposób na poznanie zarówno oczekiwań, opinii i potrzeb interesariuszy, jak i rekomendacji zewnętrznych ekspertów.

Dialog to podstawa

Panele mogą być powoływane doraźnie, przy okazji podejmowania kluczowych dla firmy decyzji, lub regularnie, przez co stają się stałym ciałem doradczym zarządu włączonym w strukturę firmy. Dzięki temu interesariusze są wprowadzeni w proces zarządzania przedsiębiorstwem. Panel można powołać w określonej sprawie dotyczącej np. ochrony środowiska, współpracy z lokalną społecznością czy organizacjami pozarządowymi, by poznać opinię zainteresowanych grup. Może to być również otwarty dialog, podczas którego interesariusze zgłaszają konkretne pomysły czy rekomendacje. Dzięki nim mogą wpłynąć na społeczne funkcjonowanie firmy.

Od 2011 roku panele interesariuszy organizuje również Kompania Piwowarska. Lider branży piwowarskiej w Polsce przygotowuje panele w oparciu o zasady standardu AA1000SES (AccountAbility Stakeholder Engagement Standard), który uwzględnienia postulaty i propozycje samych interesariuszy. Ta procedura towarzyszy KP już od 2 lat, pomagając firmie rozwijać się nie tylko w aspekcie finansowym, ale również społecznym czy środowiskowym. Umożliwia to firmie optymalne dopasowanie do wyzwań społecznych i gospodarczych.

Pomysł zorganizowania pierwszego panelu powstał z potrzeby udoskonalenia prowadzonych przez nas licznych działań społecznych, tak by jak najlepiej odpowiadały na potrzeby beneficjentów i spełniały cele firmy. Postanowiliśmy zaangażować interesariuszy, aby uzyskać od nich opinie i rekomendacje dotyczące zaangażowania społecznego KP – mówi Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.

Postulaty wprowadzane w życie

W lipcu 2011 roku odbyły się dwa panele w głównych siedzibach Kompanii Piwowarskiej – Warszawie i Poznaniu, natomiast kolejne dwa zostały zorganizowane w październiku 2012 roku. Wszystkie spotkania były moderowane przez niezależnych doradców z firmy CSRinfo. W sumie wzięło w nich udział prawie 50 osób. Celem pierwszej edycji paneli było uzyskanie opinii i oczekiwań interesariuszy KP odnośnie do jej działań społecznych, m.in. zaangażowania społecznego firmy, wolontariatu, społeczności lokalnych, wykluczenia społecznego, ekologii, partnerstwa oraz innowacji społecznych. Zaproszono na nie przedstawicieli beneficjentów, pracowników, fundacji wspieranych przez firmę, stowarzyszeń, władz lokalnych oraz mediów. Natomiast panele zorganizowane w październiku 2012 roku koncentrowały się na pozyskaniu informacji zwrotnej na temat działań firmy w obszarze przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tym razem do udziału zostali zaproszeni m.in. przedstawiciele ministerstw, Policji, producentów alkoholu oraz organizacji zajmujących się rozwiązywaniem problemów alkoholowych.

Oba panele były bardzo udane, zyskaliśmy mnóstwo przydatnych opinii i rekomendacji. Niektóre pomysły już udało się wprowadzić w życie, np. stworzenie Platformy Wolontariatu, która usprawniła współpracę pomiędzy pracownikami KP zaangażowanymi w wolontariat pracowniczy a organizacjami pozarządowymi i fundacjami potrzebującymi pomocy. Wskazówki od interesariuszy są na tyle przydatne, że w tym roku planujemy organizację kolejnych paneli – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

PDF 1IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 10 + 8:


 

O AUTORZE
  
Kompania Piwowarska SA
www.kp.pl

Firma

Kompania Piwowarska SA
Biuro prasowe
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Ponad 60 tys. złotych dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki Kompanii PiwowarskiejPonad 60 tys. złotych dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki Kompanii Piwowarskiej
Handlowiec – najlepsza wizytówka firmyHandlowiec – najlepsza wizytówka firmy
Punkty karne „w pigułce” – program „Sprawdź promile” edukuje tysiące...Punkty karne „w pigułce” – program „Sprawdź promile” edukuje tysiące...
Zima zaskoczyła drogowców, ale nie piwowarówZima zaskoczyła drogowców, ale nie piwowarów
Wyniki Kompanii Piwowarskiej na tle branży piwnej w ostatnim kwartale i całym roku 2012Wyniki Kompanii Piwowarskiej na tle branży piwnej w ostatnim kwartale i całym roku 2012
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Dobre praktyki Credit Agricole ponownie wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
 
CABP nagrodzony za troskę o pracowników
 
Credit Agricole wspiera dolnośląskie domy dziecka
 
Credit Agricole: biznes można prowadzić odpowiedzialnie
 
Pracownicy wrocławskich firm ufundowali szkolne wyprawki dla uczniów z dolnośląskich domów...