Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 20 maja 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46146)
AGD (207)
Biznes (4806)
Budownictwo (2134)
Dom (1533)
Dziecko (1229)
Edukacja (1789)
Elektronika (889)
Film (110)
Finanse (1707)
Internet (2708)
Komputery (2246)
Książki (213)
Kulinaria (985)
Kultura i sztuka (1213)
Media (612)
Moda i Styl (998)
Motoryzacja (1145)
Muzyka (257)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2252)
Polityka (367)
Praca i kariera (966)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (195)
Sport (827)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1182)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1670)
Zwierzęta (80)
Życie (1348)
Inne (2657)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1166)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (391)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

WZP24.PL


mmp


menslive.pl


4 Content


Woman - News


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Własny biznes lodowy – ile to kosztuje?
Dodano: 15.05.2019, godzina: 13:53
Własny biznes lodowy – ile to kosztuje?
Chcesz otworzyć własną lodziarnię? Jedną z najbardziej korzystnych opcji jest przyłączenie się do sieci franczyzowej. Dzięki niej otrzymujemy nie tylko gotowe know-how, ale przede wszystkim – obniżamy koszty inwestycji.

Franczyza to gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu. Dzięki sieci nie wchodzimy bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystujemy cały potencjał istniejącego już brandu. Na tym jednak nie koniec – niezwykle istotne dla przedsiębiorcy są bowiem koszty inwestycji oraz szybkość ich zwrotu.

– W przypadku franczyzy LodyBonano szacowana wysokość wkładu finansowego waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci. – Franczyzobiorcy mogą jednak liczyć na stosunkowo szybkie wygenerowanie zysków. Średnio, już po pierwszym sezonie nasi partnerzy osiągają zwrot kosztów inwestycji. To właśnie dlatego wielu z nich decyduje się na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży.

Z jakimi wydatkami wiąże się prowadzenie własnej lodziarni? Przy ich szacowaniu należy wziąć pod uwagę kilka czynników.

Koncept i prace adaptacyjne

Pierwszą kwestią, jaką należy rozważyć, jest koncept. W sieci LodyBonano franczyzobiorcy mają cztery opcje: lodziarnię stacjonarną, lodobus, punkt gastronomiczny Bonano Holiday oraz wyspę lodową. Każda z nich charakteryzuje się inną specyfiką i sprawdzi się w odmiennych lokalizacjach.

Lodziarnia stacjonarna to opcja dla osób, które już dysponują lub dopiero poszukują lokalu w atrakcyjnym miejscu. Jeśli nie chcemy wynajmować oddzielnego pomieszczenia, możemy zdecydować się na jeden z trzech innych wariantów – do założenia lodobusa i Bonano Holiday wystarczy nam bowiem dzierżawa niewielkiego kawałka działki. Wyspa lodowa sprawdzi się natomiast w galeriach handlowych. Ten koncept pozwala także na prowadzenie sprzedaży przez cały rok.

Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej to około 15.500 zł netto. W rzeczywistości ta kwota może być niższa. Nieco tańszy jest natomiast koncept Bonano Holiday. Tutaj musimy liczyć się z wydatkiem rzędu jedynie 14.000 zł netto.

Jeśli chodzi o lodobus, to w pełni wyposażona przyczepa wyniesie nas 21.900 zł netto – jednak nie trzeba od razu decydować się na zakup. Sieć oferuje także możliwość dzierżawy za 2.500 zł netto/ miesięcznie. Ostatnią opcją jest wyspa lodowa – jej instalacja to wydatek w kwocie około 25.000 zł netto. 

Pierwszy miesiąc działalności

Przy szacowaniu kosztów inwestycji związanych z otworzeniem własnej lodziarni należy pamiętać także o kilku innych wydatkach czy należnościach, które z pewnością poniesiemy.

Właściciel musi na starcie wziąć pod uwagę koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeśli planujemy zatrudnić pracowników, oni także powinni mieć zabezpieczenie swojej wypłaty i wszelkich składek (zależnych od typu umowy).

Kolejną sprawą jest czynsz i rachunki za dzierżawę lokalu czy działki. Ich wysokość zależy od lokalizacji – im bardziej atrakcyjne miejsce, tym większe prawdopodobieństwo wyższych cen. W zależności od konceptu, kwota może się wahać od 500 do 4.000 zł netto.

Do otwarcia lodziarni konieczna jest także maszyna do lodów oraz pierwsze zatowarowanie. Maszynę przeznaczoną dla sieci LodyBonano kupimy za 23.900 zł netto. Jeśli nie chcemy inwestować od razu całej sumy, możemy ją także wydzierżawić w kwocie od 500 zł netto/ miesięcznie. Zaopatrzenie się w towar wyniesie nas natomiast około 5.000 zł netto.

Opłaty franczyzowe

– W naszej sieci nie pobieramy opłaty wstępnej z tytułu przyłączenia się do franczyzy. Partnerzy nie muszą także dzielić się z nami żadnym procentem z zysków. Jedynymi należnościami są opłata franczyzowa oraz marketingowa – mówi Monika Zalewska.

Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od konceptu. W przypadku lodziarni stacjonarnej oraz lodobusa wynosi ona 600 zł netto/ miesięcznie i jest płatna przez pół roku. Bonano Holiday to natomiast 600 zł netto/ miesięcznie, ale tylko przez 3 miesiące w szczycie sezonu. Należność za wyspę lodową to wydatek rzędu 400 zł netto/ miesięcznie przez cały rok. Opłata marketingowa to tylko 150 zł netto płatnych przez 6 miesięcy.

Co otrzymamy w zamian? Oprócz możliwości prowadzenia lodziarni pod rozpoznawalnym szyldem, dostaniemy także profesjonalne wsparcie marketingowe, które jest niezwykle istotne w przypadku każdego nowo otwartego lokalu. W ten sposób już na starcie dysponujemy przewagą konkurencyjną, która może zaowocować jeszcze szybszym zwrotem kosztów inwestycji.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 2

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 15 + 11:


 

O AUTORZE
  
Lody Bonano
www.lodybonano.pl/

Firma

Agencja Publicum
Agencja PR
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Lody za złotówkę dla dzieci, które przystępują do Pierwszej Komunii Świętej!Lody za złotówkę dla dzieci, które przystępują do Pierwszej Komunii Świętej!
LodyBonano zaczynają sezon kolejnymi otwarciami!LodyBonano zaczynają sezon kolejnymi otwarciami!
Lokalizacja kluczem do sukcesu – jak wybrać miejsce pod lodziarnię?Lokalizacja kluczem do sukcesu – jak wybrać miejsce pod lodziarnię?
LodyBonano w nowej odsłonieLodyBonano w nowej odsłonie
Ile czasu zajmuje otwarcie lodziarni?Ile czasu zajmuje otwarcie lodziarni?
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Ściągnij aplikację, pokaż kupon i kupuj lody z rabatem!
 
Lodziarze zapraszają na kawę!
 
LodyBonano zaczynają sezon kolejnymi otwarciami!
 
LodyBonano w nowej odsłonie
 
Naturalne lody – nowy trend w menu lokali gastronomicznych