Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 22 kwietnia 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46010)
AGD (207)
Biznes (4789)
Budownictwo (2134)
Dom (1531)
Dziecko (1225)
Edukacja (1788)
Elektronika (882)
Film (109)
Finanse (1696)
Internet (2683)
Komputery (2223)
Książki (212)
Kulinaria (980)
Kultura i sztuka (1212)
Media (612)
Moda i Styl (997)
Motoryzacja (1142)
Muzyka (257)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2232)
Polityka (367)
Praca i kariera (965)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (192)
Sport (827)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1181)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1669)
Zwierzęta (80)
Życie (1346)
Inne (2654)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1164)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (390)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

menslive.pl


Rzecznikprasowy.pl


Lepszypoznan.pl


ŚK


eRadomianki.pl


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Księgarnia, która rozgryzła polski e-commerce
Dodano: 30.01.2019, godzina: 11:14
Księgarnia, która rozgryzła polski e-commerce
Wzrost przychodów o 40%, blisko czterokrotnie większa liczba pracowników, 300 tysięcy nowych klientów i kilka ważnych nagród – z takim wynikiem kończy 2018 rok sklep internetowy TaniaKsiazka.pl. Spółka Glosel, pod której skrzydłami znajduje się ta księgarnia, została niedawno zaliczona do prestiżowego grona Gazel Biznesu.

I to wszystko w Polsce – w kraju, w którym statystyki czytelnictwa nie pozostawiają żadnych złudzeń.

Miniony rok był wyjątkowy dla sklepu internetowego TaniaKsiazka.pl. Księgarnia sprzedała ponad 2,5 miliona książek i zaliczyła wzrost przychodów o blisko 40% w porównaniu do 2017. Zdobyła także tytuł najlepszego sklepu internetowego w Polsce w rankingu Koszyk Roku 2018.

– Zmieniliśmy siedzibę i powiększyliśmy liczbę punktów odbioru osobistego – mówi Łukasz Kierus, właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl. – Liczymy, że wzrost utrzyma się także w 2019. Pracujemy nad tym, aby w przeciągu najbliższych trzech lat potroić wartość firmy.

W 2017 roku zespół Taniej Książki liczył średnio 75 osób. Teraz księgarnia ma 185 pracowników i ta liczba stale rośnie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy otworzono cztery nowe punkty odbioru osobistego. Dzisiaj, oprócz Białegostoku, zamówienie można odebrać także w Warszawie, Suwałkach, Ełku i Grajewie, a w planach są kolejne lokalizacje.  

Te dane tym bardziej robią wrażenie, jeśli weźmiemy pod uwagę branżę, w jakiej działa sklep. Analizując statystyki krajowego czytelnictwa, można rynek książki od razu skazać na porażkę albo… zrobić to, co od kilku lat niestrudzenie robi Tania Książka. To znaczy szerzyć czytelnictwo, sprzedawać w atrakcyjnych cenach i tworzyć najprzyjemniejsze miejsce do robienia zakupów w sieci.

Rozwój, który został nagrodzony

Działalność Taniej Książki doceniają nie tylko klienci, ale także specjaliści z branży. Księgarnia od lat znajduje się na podium najważniejszych rankingów e-commerce. Białostocka firma tworzona przez pasjonatów czytania deklasuje wielkie sieci handlowe oraz światowe marki.

W 2018 Tania Książka zgarnęła kilka ważnych nagród. Oprócz wspomnianego wyróżnienia w rankingu Koszyk Roku (pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej oraz w kategorii Książki/zabawki), księgarnia zajęła pierwsze miejsce w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo w kategorii Wybór Użytkownika oraz trzecie miejsce w kategorii Multimedia.

Za osiągnięcia finansowe spółka otrzymała natomiast tytuły Gazeli Biznesu 2018 i e-Gazeli Biznesu 2018. Tym samym znalazła się w wąskim gronie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w naszym kraju.

Video-marketing, który propaguje czytelnictwo 

Tania Książka to firma z misją. Jej celem jest nie tylko odniesienie sukcesu w branży e-commerce, ale także "powiększanie imperium Czytelników w Polsce". Podejmowane przez spółkę działania nie przypominają jednak żadnej z tradycyjnych kampanii, jakie na przestrzeni ostatnich lat widzieliśmy w naszej przestrzeni publicznej. Firma do kwestii czytelnictwa podchodzi bowiem z ogromnym dystansem i humorem, którego wyrazem było na przykład Pogotowie Czytelnicze.

Kampania ta opierała się na dowcipnych filmach nagrywanych przez pracowników księgarni, które szły w parze z konkretnymi rabatami i promocjami. Scenki przepełniał absurdalny humor rodem z sitcomu, co było absolutnym zaprzeczeniem tradycyjnego sposobu mówienia o książkach.  

– Działania związane z Pogotowiem Czytelniczym przyniosły nam spore korzyści wizerunkowe – mówi Paweł Mieczkowski, kierownik działu marketingu i reklamy. – Odzew był ogromny. Nasze filmy na YouTubie doczekały się ponad 200 tysięcy wyświetleń, na Facebooku było ich ponad 380 tysięcy. 

Zaangażowanie klientów przekroczyło najśmielsze oczekiwania twórców akcji. Odbiorcy docenili żartobliwe podejście do tematu i chętnie komentowali całe przedsięwzięcie. Dzięki temu Tania Książka stworzyła wokół siebie silną grupę fanów, którzy sami zaczęli tworzyć treści w oparciu o konwencję zaproponowaną przez marketingowców księgarni. Forma przekazu pozwoliła także na bliższe poznanie ludzi, stojących za działaniami sklepu.

Ponad 150 tysięcy złotych na rzecz Fundacji Pomóż Im

Co ważne, Tania Książka nie poprzestaje tylko na swoich biznesowych i społecznych celach. Działa także w przestrzeni lokalnej i wspomaga podlaskie inicjatywy charytatywne.

– W zeszłym roku na potrzeby podopiecznym Fundacji Pomóż Im przekazaliśmy 151 236,20 zł –  mówi Paweł Mieczkowski i dodaje: – Fundację wspieramy już od 5 lat i do tej pory suma pomocy przekroczyła już 360 tysięcy złotych. Co ważne, ta kwota stale rośnie, proporcjonalnie do liczby zamówień w naszym sklepie. 

W 2018 roku pracownicy spółki uczestniczyli w szeregu zbiórek i akcji dobroczynnych na rzecz chorych dzieci czy zwierząt z białostockiego schroniska. Udowodnili tym samym, że etyczny biznes to nie tylko bycie fair wobec konkurencji, ale także powinność wobec miejsca, z którego się pochodzi.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 2

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 3 + 11:


 

O AUTORZE
  
Tania Książka
www.taniaksiazka.pl/

Firma

Agencja Publicum
Agencja PR
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
TaniaKsiazka.pl na Targach Książki w Białymstoku rozpocznie świętowanie 13. urodzin!TaniaKsiazka.pl na Targach Książki w Białymstoku rozpocznie świętowanie 13. urodzin!
Najpopularniejsi polscy pisarze – sprawdź, kogo warto czytać!Najpopularniejsi polscy pisarze – sprawdź, kogo warto czytać!
Spółka Glosel na pierwszym miejscu w województwie podlaskim w rankingu Gazele Biznesu 2018Spółka Glosel na pierwszym miejscu w województwie podlaskim w rankingu Gazele Biznesu 2018
Księgarnia TaniaKsiazka.pl zdobyła Laur OpineoKsięgarnia TaniaKsiazka.pl zdobyła Laur Opineo
Co czytali Polacy w 2018 roku?Co czytali Polacy w 2018 roku?
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Najpopularniejsi polscy pisarze – sprawdź, kogo warto czytać!
 
Spółka Glosel na pierwszym miejscu w województwie podlaskim w rankingu Gazele Biznesu 2018
 
Księgarnia TaniaKsiazka.pl zdobyła Laur Opineo
 
Co czytali Polacy w 2018 roku?
 
Przedświąteczne oblężenie księgarń