Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Piątek, 19 kwietnia 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46010)
AGD (207)
Biznes (4789)
Budownictwo (2134)
Dom (1531)
Dziecko (1225)
Edukacja (1788)
Elektronika (882)
Film (109)
Finanse (1696)
Internet (2683)
Komputery (2223)
Książki (212)
Kulinaria (980)
Kultura i sztuka (1212)
Media (612)
Moda i Styl (997)
Motoryzacja (1142)
Muzyka (257)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2232)
Polityka (367)
Praca i kariera (965)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (192)
Sport (827)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1181)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1669)
Zwierzęta (80)
Życie (1346)
Inne (2654)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1164)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (390)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Puls Gniezna


CzasNaWnetrze.pl


ChP


Dwie Szpilki


Auto Świat


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Zobowiązani do budowania dziedzictwa narodowego
Dodano: 18.07.2011, godzina: 15:49
Zobowiązani do budowania dziedzictwa narodowego
"Jesteśmy pierwszym pokoleniem w wolnej Polsce, które dziedziczy. Jesteśmy też odpowiedzialni za budowanie dziedzictwa dla kolejnych pokoleń Polaków." Słowa padły w panelu dyskusyjnym, który odbył się po czwartkowej konferencji zorganizowanej przez Dom Aukcyjny Abbey House. Wypowiedział je w podsumowaniu Paweł Makowski z Abbey House.

Celem konferencji i panelu dyskusyjnego z ekspertami było przybliżenie idei artbankingu i wealt management w Polsce.

Dziennikarze pytali czy nasz rynek nie jest jeszcze zbyt niedojrzały na ofertę jaką stanowi artbanking. Czy mamy wystarczająco zamożnych osób, które stać na dzieła sztuki?

W odpowiedzi eksperci Abbey House przytaczali dane według, których rośnie poziom zamożności polskiego społeczeństwa. Z ostatnich raportów – WPROST i Gazety Finansowej Jano wynika, że zwiększa się grupa osób zamożnych i średniozamożnych w Polsce. Rośnie też ogólny poziom bogactwa najzamożniejszej warstwy. „Patrząc w przyszłość oczekuje się, że najbogatsi zwiększą swoje alokacje w aktywa i towary jeszcze bardziej w 2012 r., ograniczając równocześnie inwestycje w nieruchomości i lokaty gotówkowe/depozyty.” czytamy w 15 edycji corocznego raportu o zamożności opublikowanego w czerwcu 2011. Kryzys rynku nieruchomości oraz niestabilność inwestycji gotówkowych przynosi koniunkturę na zakup dóbr luksusowych i dzieł sztuki. Jest to doskonała alternatywa dla „nudnych inwestycji” w aktywa finansowe, która poza zyskami w sferze finansowej przynosi konkretne dywidenda emocjonalne.

To naturalne, że zaspokoiwszy wszystkie podstawowe potrzeby związane z funkcjonowaniem pragniemy zainwestować we własny rozwój, również duchowy.” Mówił Paweł Makowski przywołując dane z badań Maslowa dotyczące hierarchii potrzeb.

Gdyby każda z średnio zamożnych i zamożnych osób kupiła 4 razy w roku obraz o średniej wartości na poziomie 500 PLN inwestycje w skali roku wyniosły by setki milionów. Pieniądze te trwale wzmocniły by świat polskiej sztuki i kultury przynosząc jednocześnie konkretne korzyści inwestorom. Tymczasem szacuje się, że obroty domów aukcyjnych za rok 2011 wyniosą około 50 mln PLN i wzrosną w stosunku do roku 2010 o około 40% ( Dane z Raportu „Bezpieczeństwo Inwestycji – Artbanking. Abbey House).

W dalszej części Paweł Makowski, odpowiadając na pytania mówił o potrzebie rozhermetyzowania środowiska związanego ze sztuką wysoką w Polsce. Jego zamknięcie nie sprzyja „zarażaniu sztuką” kolejnych środowisk, co by ewidentnie sprzyjało popytowi na sztukę w Polsce. „Wszędzie na świecie nie trzeba być lekarzem aby się leczyć i historykiem sztuki czy artystą, aby interesować się sztuką. Można kochać i podziwiać Bacha, Gaudiego czy Dunikowskiego nie wiedząc wszystkiego o ich twórczości, dziełach czy okresie w którym tworzyli. Mamy wiele lat aby nauczyć się pisać i czytać oraz rozumieć to co czytamy. Na obcowanie ze sztuką i jej naukę również musimy dać sobie więcej czasu… Powinniśmy też pozbyć się kompleksów aby ten kontakt był pełny i intuicyjny. Pozbawiony niepotrzebnych obaw, które hamują proces poznawczy.”

Dietetycy twierdzą, że wystarczy spróbować nowej potrawy 6 do 8 razy aby pokochać każdy smak. Podobnie jest ze sztuką. Stały kontakt z ulubionym malarzem, lub dziełami sztuki reprezentującymi konkretny okres w sztuce pozwala nabyć niezbędną wiedzę. Poznanie sprzyja budowaniu stałej więzi i daje możliwość pokochania malarstwa, architektury czy muzyki.

Idealnym wstępem może być czytanie biografii wspaniałych artystów, takich jak te autorstwa Stendhala. Tło historyczne i społeczne w jakim powstawały najpiękniejsze dzieła sztuki jest równie fascynujące jak sama twórczość artystów.

Art&Business – pierwszy, ekskluzywny magazyn poświęcony sztuce i rynkowi dóbr luksusowych w Polsce jest odpowiedzią Abbey House na potrzeby edukacyjne społeczeństwa, a w szczególności potencjalnych inwestorów zainteresowanych nabyciem dzieł sztuki lub aktywów z nimi związanych. Jak podkreślają osoby związane z Abbey House jest to tylko element planowanych działań, których podstawą będą spotkania bezpośrednie z przedstawicielami środowisk artystycznych, programy stypendialne i szkoleniowe, pakiety edukacyjne oraz partnerstwa instytucjonalne. Najbliższe spotkanie poświęcone wealth management odbędzie się na koniec sierpni 2011.

Abbey House podkreśla też znaczenie sztuki, jako uniwersalnego języka porozumienia z otoczeniem w biznesie oraz narzędzia do budowania prestiżu marek. W związku z tym wychodzi z ofertą organizowania wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie, które stanowią idealne tło inicjatyw biznesowych i wspierają ich pozycjonowanie. Przedsiębiorcy odkryli takie możliwości setki lat temu. Dziś wraca moda na utożsamianie świata biznesu z rynkiem sztuki. Na piętrze Gorzowskiego salony Skoda mieści się Gelaria – SkodaArt, która cyklicznie urządza wernisaże promując polskich i lokalnych twórców. Kontrahenci oczekujący na obsługę mogą ten czas poświęcić na oglądanie współczesnego malarstwa. Abbey House udało się namówić marki Leksus i BMW Polska na połączenie inauguracji nowej marki z wernisażami malarstwa. To tylko początek nowego trendu.

Mamy nadzieję, że takie spotkania, które stwarzają płaszczyznę dialogu o  tym, co się dzieje na rynku sztuki w Polsce, będą inspiracją do szerszej dyskusji na ten temat. Natomiast sztuka, także jako dobro inwestycyjne będzie znajdować coraz większą liczbę odbiorców” z pasją – mówi Jakub Kokoszka.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Joanna Stopyra, PR Specialist, Dom Aukcyjny Abbey House S.A.

Mobile: 512 052 556

E- mail: [email protected]

Celem konferencji i panelu dyskusyjnego z ekspertami było przybliżenie idei artbankingu i wealt management w Polsce.

Dziennikarze pytali czy nasz rynek nie jest jeszcze zbyt niedojrzały na ofertę jaką stanowi artbanking. Czy mamy wystarczająco zamożnych osób, które stać na dzieła sztuki?

W odpowiedzi eksperci Abbey House przytaczali dane według, których rośnie poziom zamożności polskiego społeczeństwa. Z ostatnich raportów – WPROST i Gazety Finansowej Jano wynika, że zwiększa się grupa osób zamożnych i średniozamożnych w Polsce. Rośnie też ogólny poziom bogactwa najzamożniejszej warstwy. „Patrząc w przyszłość oczekuje się, że najbogatsi zwiększą swoje alokacje w aktywa i towary jeszcze bardziej w 2012 r., ograniczając równocześnie inwestycje w nieruchomości i lokaty gotówkowe/depozyty.” czytamy w 15 edycji corocznego raportu o zamożności opublikowanego w czerwcu 2011. Kryzys rynku nieruchomości oraz niestabilność inwestycji gotówkowych przynosi koniunkturę na zakup dóbr luksusowych i dzieł sztuki. Jest to doskonała alternatywa dla „nudnych inwestycji” w aktywa finansowe, która poza zyskami w sferze finansowej przynosi konkretne dywidenda emocjonalne.

To naturalne, że zaspokoiwszy wszystkie podstawowe potrzeby związane z funkcjonowaniem pragniemy zainwestować we własny rozwój, również duchowy.” Mówił Paweł Makowski przywołując dane z badań Maslowa dotyczące hierarchii potrzeb.

Gdyby każda z średnio zamożnych i zamożnych osób kupiła 4 razy w roku obraz o średniej wartości na poziomie 500 PLN inwestycje w skali roku wyniosły by setki milionów. Pieniądze te trwale wzmocniły by świat polskiej sztuki i kultury przynosząc jednocześnie konkretne korzyści inwestorom. Tymczasem szacuje się, że obroty domów aukcyjnych za rok 2011 wyniosą około 50 mln PLN i wzrosną w stosunku do roku 2010 o około 40% ( Dane z Raportu „Bezpieczeństwo Inwestycji – Artbanking. Abbey House).

W dalszej części Paweł Makowski, odpowiadając na pytania mówił o potrzebie rozhermetyzowania środowiska związanego ze sztuką wysoką w Polsce. Jego zamknięcie nie sprzyja „zarażaniu sztuką” kolejnych środowisk, co by ewidentnie sprzyjało popytowi na sztukę w Polsce. „Wszędzie na świecie nie trzeba być lekarzem aby się leczyć i historykiem sztuki czy artystą, aby interesować się sztuką. Można kochać i podziwiać Bacha, Gaudiego czy Dunikowskiego nie wiedząc wszystkiego o ich twórczości, dziełach czy okresie w którym tworzyli. Mamy wiele lat aby nauczyć się pisać i czytać oraz rozumieć to co czytamy. Na obcowanie ze sztuką i jej naukę również musimy dać sobie więcej czasu… Powinniśmy też pozbyć się kompleksów aby ten kontakt był pełny i intuicyjny. Pozbawiony niepotrzebnych obaw, które hamują proces poznawczy.”

Dietetycy twierdzą, że wystarczy spróbować nowej potrawy 6 do 8 razy aby pokochać każdy smak. Podobnie jest ze sztuką. Stały kontakt z ulubionym malarzem, lub dziełami sztuki reprezentującymi konkretny okres w sztuce pozwala nabyć niezbędną wiedzę. Poznanie sprzyja budowaniu stałej więzi i daje możliwość pokochania malarstwa, architektury czy muzyki.

Idealnym wstępem może być czytanie biografii wspaniałych artystów, takich jak te autorstwa Stendhala. Tło historyczne i społeczne w jakim powstawały najpiękniejsze dzieła sztuki jest równie fascynujące jak sama twórczość artystów.

Art&Business – pierwszy, ekskluzywny magazyn poświęcony sztuce i rynkowi dóbr luksusowych w Polsce jest odpowiedzią Abbey House na potrzeby edukacyjne społeczeństwa, a w szczególności potencjalnych inwestorów zainteresowanych nabyciem dzieł sztuki lub aktywów z nimi związanych. Jak podkreślają osoby związane z Abbey House jest to tylko element planowanych działań, których podstawą będą spotkania bezpośrednie z przedstawicielami środowisk artystycznych, programy stypendialne i szkoleniowe, pakiety edukacyjne oraz partnerstwa instytucjonalne. Najbliższe spotkanie poświęcone wealth management odbędzie się na koniec sierpni 2011.

Abbey House podkreśla też znaczenie sztuki, jako uniwersalnego języka porozumienia z otoczeniem w biznesie oraz narzędzia do budowania prestiżu marek. W związku z tym wychodzi z ofertą organizowania wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie, które stanowią idealne tło inicjatyw biznesowych i wspierają ich pozycjonowanie. Przedsiębiorcy odkryli takie możliwości setki lat temu. Dziś wraca moda na utożsamianie świata biznesu z rynkiem sztuki. Na piętrze Gorzowskiego salony Skoda mieści się Gelaria – SkodaArt, która cyklicznie urządza wernisaże promując polskich i lokalnych twórców. Kontrahenci oczekujący na obsługę mogą ten czas poświęcić na oglądanie współczesnego malarstwa. Abbey House udało się namówić marki Leksus i BMW Polska na połączenie inauguracji nowej marki z wernisażami malarstwa. To tylko początek nowego trendu.

Mamy nadzieję, że takie spotkania, które stwarzają płaszczyznę dialogu o  tym, co się dzieje na rynku sztuki w Polsce, będą inspiracją do szerszej dyskusji na ten temat. Natomiast sztuka, także jako dobro inwestycyjne będzie znajdować coraz większą liczbę odbiorców” z pasją – mówi Jakub Kokoszka.
 

Zapraszamy do kontaktu bezpośredniego

Joanna Stopyra, PR Specialist, Dom Aukcyjny Abbey House S.A.

E- mail: joanna.stopyra[at]abbeyhouse.pl

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 3

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 18 + 10:


 

O AUTORZE
  

Małgorzata Nieciecka
Ekspert
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Paczkomaty InPost z Timeline na Facebooku i zagadką ukrytą w graficePaczkomaty InPost z Timeline na Facebooku i zagadką ukrytą w grafice
DA Abbey House zacieśnia współpracę z biznesemDA Abbey House zacieśnia współpracę z biznesem
Rynek sztuki w Polsce się budzi. 2011 rokiem Art BankinguRynek sztuki w Polsce się budzi. 2011 rokiem Art Bankingu
DA Abbey House SA – świetne wyniki za II kwartał 2011DA Abbey House SA – świetne wyniki za II kwartał 2011
Spadki na giełdach motorem wzrostu rynku sztukiSpadki na giełdach motorem wzrostu rynku sztuki
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Współczesne Wyzwania Dietetyka – relacja z konferencji
 
Dobre praktyki Credit Agricole ponownie wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
 
Przemysł w obliczu wyzwań związanych z bezpieczeństwem
 
Bank Credit Agricole partnerem polskiej edycji Coface Country Risk 2019
 
Depresja – jak i kiedy pomagać?