Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Piątek, 19 kwietnia 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46010)
AGD (207)
Biznes (4789)
Budownictwo (2134)
Dom (1531)
Dziecko (1225)
Edukacja (1788)
Elektronika (882)
Film (109)
Finanse (1696)
Internet (2683)
Komputery (2223)
Książki (212)
Kulinaria (980)
Kultura i sztuka (1212)
Media (612)
Moda i Styl (997)
Motoryzacja (1142)
Muzyka (257)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2232)
Polityka (367)
Praca i kariera (965)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (192)
Sport (827)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1181)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1669)
Zwierzęta (80)
Życie (1346)
Inne (2654)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1164)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (390)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Magazyn Motoryzacyjny


Redakcja "Zieleni Miejskiej"


EM


CzasNaWnetrze.pl


Medplaneta


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Dodano: 16.08.2011, godzina: 11:36
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codziennie średnio 2,5 mln osób słucha wąskosformatowanych rozgłośni radiowych. Są oni atrakcyjną, bo bardzo precyzyjnie wyselekcjonowaną i drobizagowo dobraną grupą docelową.

Reklama w ogólnopolskich rozgłośniach lub w dużych, popularnych sieciach radiowych buduje tani i bardzo szeroki zasięg kampanii. Często jednak potrzebne jest dotarcie do precyzyjnego, wąskiego targetu, specyficznego dla konkretnego produktu lub usługi. Do takich celów świetnie nadają się rozgłośnie sprofilowane – nadają one często niszowy program ze starannie dobraną muzyką by zaspokoić wyrafinowane gusta swoich odbiorców.

Od kilku lat w Polsce takich stacji radiowych przybywa. Przykładami są choćby Chilli Zet serwujące chillout i delikatny jazz, a w warstwie programowej autorskie programy muzyczne i kulturalne, Eska Rock z ambitną muzyką rockową, Radio Tok FM skupiające się na informacji i publicystyce, RMF Classic proponujące muzykę klasyczną i filmową oraz audycje kulturalne i life-stylowe czy Radio Vox FM grające w klasycznym formacie oldies. Wszystkie te stacje mają starannie ułożoną ramówkę pod kątem swojego grona odbiorców.

Popularność tych stacji rośnie z roku na rok. Na początku 2009 roku, gdy Chilli Zet dopiero startowało, Eska Rock jako rozgłośnia ponadregionalna nadawała od pół roku, a RMF Classic budowało swój zasięg uruchamiając kolejne nadajniki w nowych miasta, stacji wąskosformatowanych słuchało w Polsce codziennie 1,9 mln osób. Dziś jest to już 2,5 mln słuchaczy. Łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni to 5,9 proc.

Słuchacze stacji wąskosformatowanych to radiowi heavy userzy – aż co trzeci słucha radia powyżej 6 godzin dziennie.

Słuchacze rozgłośni sprofilowanych to osoby z najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grup: osoby młode i dorosłe, bardzo dobrze wykształcone (45,6 proc. ma wykształcenie wyższe, a 43 proc. – średnie), zaś spośród grup zawodowych są to najczęściej: dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi i właściciele firm.

Wśród słuchaczy stacji sformatowanych przeważają osoby lepiej sytuowane. Co trzeci respondent (30,6 proc.) szacuje dochód łączny swojego gospodarstwa na powyżej 5 tys. zł miesięcznie, a w przypadku co czwartego (23,8 proc.) kwota ta zawiera się pomiędzy 3 tys. a 5 tys. zł.

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, IV-VI 2011, dane dla grupy stacji: Antyradio, Chilli Zet, Eska Rock, RMF Classic, Radio PiN, Radio RAM, Radio Tok FM, Radio Vox FM, Program 2 PR.

Szczegóły na stronie badaniaradiowe.pl

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 13 + 6:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
Słuchalność rozgłośni w okresie maj-lipiec br.Słuchalność rozgłośni w okresie maj-lipiec br.
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Firmy będą kontrolowane bez zapowiedzi
 
Telewizja cyfrowa i co dalej? Konferencja „Cyfrowa Polska dla wszystkich”
 
Mediom niewiara
 
Ogólnopolska kampania radiowa Vidaron
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni