Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Środa, 19 czerwca 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46267)
AGD (207)
Biznes (4821)
Budownictwo (2134)
Dom (1535)
Dziecko (1233)
Edukacja (1791)
Elektronika (894)
Film (112)
Finanse (1712)
Internet (2719)
Komputery (2259)
Książki (215)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1218)
Media (612)
Moda i Styl (999)
Motoryzacja (1152)
Muzyka (259)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2263)
Polityka (367)
Praca i kariera (966)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (195)
Sport (829)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1185)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1676)
Zwierzęta (80)
Życie (1354)
Inne (2659)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1173)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (392)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

mediaNews


GO


MotoFocus


Rzecznikprasowy.pl


Podhale24


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Dodano: 06.09.2011, godzina: 12:01
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Na reklamę banki wydały w pierwszym półroczu br. 702 mln zł. Z tego 11 proc. przeznaczonych było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet powyżej 30 proc. swoich budżetów reklamowych – wynika z drugiej edycji raportu Komitetu Badań Radiowych „AdBranch”. Banki przede wszystkim promują kredyty gotówkowe i konsumpcyjne, kredyty dla firm oraz...

Największym radiowym reklamodawcą z tego segmentu był Polbank EFG, który wydał w rozgłośniach ponad 10 mln zł, co stanowiło ponad jedną piątą wszystkich wydatków reklamowych tego marketera (wszystkie dane cennikowe netto, źródło: Kantar Media).

„Można wyodrębnić dwa główne sposoby wykorzystywania przez nas radia: jako medium wspierające kampanie o szerokim zasięgu, wtedy radio przedłuża ich trwanie i utrwala świadomość oraz jako medium w kampaniach, w których potrzebne są szybkie rezultaty, na przykład akcje prosprzedażowe” – mówi Karol Kamas, kierownik zespołu departamentu marketingu Polbanku.

LUKAS Bank przeznacza na działania reklamowe około 25 proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży.

„Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia jako medium wiodącego przy krótkich kampaniach sprzedażowych oraz wspomagającego przy kampaniach z użyciem innych mediów” – mówi Sawicki.

Karol Kamas podkreśla, że radio ma bardzo duży zasięg (według badań Radio Track średnio każdego dnia w pierwszym półroczu br. słuchało radia ponad 80 proc. Polaków) i tak naprawdę wykorzystując to medium można dotrzeć do prawie każdego targetu.

„Główną zaletą radia jest szybkie zbudowanie zasięgu w kampaniach ogólnopolskich, po atrakcyjnych kosztach dotarcia do grupy celowej” – mówi Piotr Wałęski, media manager w Banku Zachodnim WBK.

Według Magdaleny Werewki z BOŚ Banku, szczególnie w branży finansowej radio może pełnić funkcję uzupełniającą, gdyż produkty bankowe nie są produktami co do których decyzje podejmuje się impulsywnie. Jednak zaznacza, że w przypadku segmentu korporacyjnego radio jest świetnym narzędziem pozycjonującym ekspertów banku dzięki ich udziałowi w audycjach ekonomicznych.

Przedstawiciele banków podkreślają, że radio można też wykorzystać w sposób niestandardowy, a nie tylko podczas tradycyjnej kampanii spotowej.

„Zaletą tego medium jest jego elastyczność na przykład poprzez projektowanie niestandardowych kampanii, jak konkursów, które angażują słuchaczy i budują pozytywne relacje z marką” – podkreśla Piotr Wałęski z BZ WBK.

Większość rozgłośni oferuje różne niestandardowe formy promocji na antenie – od wspomnianych konkursów przez specjalne programy tematyczne tworzone wraz z klientem po sponsoring wybranych audycji. Wszystkie te formy mogą być wsparte działaniami w serwisach internetowych nadawcy.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

PDF 1IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 6 + 14:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
Słuchalność rozgłośni w okresie maj-lipiec br.Słuchalność rozgłośni w okresie maj-lipiec br.
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Credit Agricole i nc+ proponują wspólne korzyści dla klientów
 
Credit Agricole greens its branches in Wrocław
 
Tydzień dla Ziemi w Credit Agricole
 
New forms of mobile payments implemented by CABP
 
Nowe formy płatności mobilnych w CABP