Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 19 listopada 2018
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (45397)
AGD (206)
Biznes (4702)
Budownictwo (2131)
Dom (1521)
Dziecko (1211)
Edukacja (1764)
Elektronika (863)
Film (108)
Finanse (1656)
Internet (2612)
Komputery (2151)
Książki (206)
Kulinaria (954)
Kultura i sztuka (1201)
Media (611)
Moda i Styl (988)
Motoryzacja (1133)
Muzyka (250)
Nieruchomości (1004)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2166)
Polityka (361)
Praca i kariera (953)
Prawo (924)
Reklama i PR (963)
RTV (192)
Sport (824)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1178)
Transport (509)
Uroda (512)
Wnętrze (817)
Zdrowie (1627)
Zwierzęta (80)
Życie (1317)
Inne (2649)
Dolnośląskie (240)
Kujawsko-pomorskie (1148)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (78)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1622)
Opolskie (22)
Podkarpackie (57)
Podlaskie (236)
Pomorskie (152)
Śląskie (386)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (99)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Gwiazdy Mówią


swiatimedia


Biznes-Warszawa.pl


TVP


Drewno.pl


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

BInAR 2011: Najpopularniejsze stacje internetowe to te znane z eteru
Dodano: 15.06.2011, godzina: 09:58
BInAR 2011: Najpopularniejsze stacje internetowe to te znane z eteru
Ponad połowa badanych słucha radia w Internecie co najmniej raz w tygodniu, najczęściej wybierają stacje nadające w eterze - wynika z drugiej edycji badania BInAR. Blisko 90 proc. słuchaczy nie przeszkadzają reklamy - wolą słuchać stacji za darmo niż wykupywać abonament za odbiór bez reklam.

Po roku od przeprowadzenia pierwszej edycji Badania Internetowego Audytorium Radia (BInAR) instytut Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przeprowadził jego drugą edycję.

Z badania wynika, że dwie trzecie respondentów (67 proc.) jako najczęściej wybierany kanał online wskazuje radio nadające również w eterze. Tylko co trzeci badany deklaruje, że stacja, której najczęściej słucha w sieci jest kanałem wyłącznie internetowym. Przeważnie na wybór stacji słuchanej w Internecie wpływa prezentowana w niej muzyka (75 proc. wskazań), ale blisko połowa (44 proc.) deklaruje, że ważnym czynnikiem jest też słuchanie tej samej stacji w eterze. Dla co trzeciego respondenta (36 proc.) ważne są emitowane w kanale audycje i to one są powodem wyboru.

Słuchacze coraz bardziej cenią sobie też różnorodność muzyczną w kanałach radiowych i możliwość słuchania programów. Ciągle najpopularniejszymi stacjami są te grające jeden gatunek muzyki (woli je 36 proc.), ale rośnie liczba wskazań na stacje emitujące muzykę i audycje (32 proc.) oraz grające mieszankę gatunków (30 proc.). Tylko 2 proc. woli kanały z samymi audycjami.

Słuchaczom nie przeszkadzają reklamy. Mimo, że większość zetknęła się z reklamami (spotami dźwiękowymi podczas odtwarzania streamu, na stronie kanału lub w playerze), to nie są one drażniące – 87 proc. zgadza się, by się pojawiały. Tylko 13 proc. deklaruje, że wolałby zapłacić za możliwość słuchania kanału bez żadnych reklam.

Ponad połowa badanych (61 proc.) słucha radia w Internecie co najmniej raz w tygodniu. Im wyższa jest częstotliwość słuchania tym dłuższy jest też dzienny czas słuchania. Wśród osób, które słuchają radia online codziennie lub prawie codziennie zdecydowana większość (87 proc.) słucha powyżej godziny, a heavy userów – osób spędzających z radiem internetowym ponad 5 godzin – jest aż 18 proc.  

Najczęściej słuchamy kanałów internetowych w domu (83 proc.) i w pracy (28 proc.), w ciągu dnia (49 proc.) oraz wieczorem (40 proc.). Podczas słuchania radia online prawie wszyscy korzystają też z innych mediów – najczęściej surfują po Internecie (94 proc.) i czytają prasę (29 proc.).

Przeważnie stacje odtwarzane są wprost ze strony internetowej – w ten sposób słucha ich 81 proc. badanych. Co trzeci (35 proc.) używa playera – najczęściej jest to WinAmp i Windows Media Player.

Mniejszą popularnością niż radio online cieszą się w Polsce podcasty – korzysta z nich 28 proc. badanych, z czego połowa rzadziej niż raz w miesiącu. Najczęściej są one odsłuchiwane przez stronę internetową, za pomocą komputera.

Badanie BInAR 2011 zostało zrealizowane w maju 2011 za pomocą ankiet internetowych, na próbie 1278 respondentów z bazy badania Radio Track posiadających dostęp do Internetu.

Szczegółowy raport znajduje się na stronie internetowej www.badaniaradiowe.pl.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 7 + 17:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Pożyczki Online w Miloan Polska z Orderem Finansowym
 
FiFiFo – aplikacja pomagająca w doborze odpowiednich produktów spożywczych z mocnymi partnerami
 
Crowdfunding - na czym polega i kto z niego może skorzystać?
 
Internet rzeczy – Czy jest dobry dla Twojego zdrowia i bezpieczeństwa?
 
Bezpieczeństwo w internecie