Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 18 grudnia 2017
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (44112)
AGD (205)
Biznes (4508)
Budownictwo (2125)
Dom (1503)
Dziecko (1181)
Edukacja (1722)
Elektronika (840)
Film (107)
Finanse (1599)
Internet (2462)
Komputery (2014)
Książki (196)
Kulinaria (921)
Kultura i sztuka (1182)
Media (604)
Moda i Styl (970)
Motoryzacja (1117)
Muzyka (245)
Nieruchomości (1003)
Ogród (146)
Oprogramowanie (2036)
Polityka (358)
Praca i kariera (927)
Prawo (915)
Reklama i PR (953)
RTV (192)
Sport (795)
Telekomunikacja (506)
Turystyka (1174)
Transport (496)
Uroda (509)
Wnętrze (816)
Zdrowie (1518)
Zwierzęta (76)
Życie (1262)
Inne (2625)
Dolnośląskie (237)
Kujawsko-pomorskie (1096)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (78)
Małopolskie (150)
Mazowieckie (1608)
Opolskie (22)
Podkarpackie (56)
Podlaskie (234)
Pomorskie (151)
Śląskie (376)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (96)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Warszawska Gazeta


ARTSMART Izabela Żylińska


Jedź Bezpiecznie


TO


LodzDeLuxe


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Codziennie 5 mln mieszkańców wielkich miast słucha radia
Dodano: 10.05.2011, godzina: 17:36
Codziennie 5 mln mieszkańców wielkich miast słucha radia
Trzy czwarte mieszkańców dużych miast, czyli blisko 5 mln osób, słucha codziennie przynajmniej jednej stacji radiowej. Co najmniej raz w tygodniu radio włącza ponad 93 proc. z nich, czyli już prawie 6 mln osób. Większość jest wierna jednej rozgłośni.

Mieszkańcy dużych miast bardzo wiele czasu spędzają poza domem intensywnie pracując i prowadząc życie towarzyskie. Ich dynamiczny tryb życia powoduje, że jednym ze skuteczniejszych mediów reklamowych w dotarciu do tego targetu jest radio, które towarzyszy w bardzo wielu sytuacjach w ciągu dnia: zarówno w domu, ale też w samochodzie i w pracy. Osoby te są atrakcyjne dla bardzo wielu reklamodawców, bo lubią oni próbować nowe marki, są zorientowani w aktualnych trendach i generują największą konsumpcję.

Osoby z dużych i wielkich miast (pow. 200 tys. mieszkańców) słuchają radia średnio przez 4,5 godziny dziennie – 269 minut (wszystkie dane: Radio Track, I-III 2011). To więcej niż wśród mieszkańców wsi i miast do 200 tys. (265 minuty). Największą grupę słuchaczy z dużych miast stanowią ci spędzający z radiem najwięcej czasu – co czwarty (28,1 proc.) ma włączone radio przez ponad 6 godzin dziennie.

Połowa z niech jest wierna swojej rozgłośni – słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia. Co czwarty wybiera dwie stacje, kolejnych 13 proc. – trzy.

Mieszkańcy dużych miast chętniej niż ci z mniejszych miejscowości i wsi korzystają z nowych technologii przy słuchaniu radia. Ponad 35 proc. respondentów z tej grupy deklaruje, że zdarza im się słuchać radia za pomocą telefonu komórkowego, ponad 16 proc. twierdzi, że czasami wykorzystuje do tego odtwarzacz mp3 lub mp4.

Wielkomiejscy słuchacze to, jak w całej populacji, głównie osoby dorosłe. Dominuje wśród nich wykształcenie średnie, jednak dużo więcej niż w małych miastach i na wsiach jest osób z wykształceniem wyższym. Podobnie większą grupę stanowią prezesi, dyrektorzy, specjaliści, przedstawiciele wolnych zwodów.

STRUKTURA SŁUCHACZY miasta pow. 200 tys. mieszkańców wszyscy wsie i miasta do 200 tys. mieszkańców
Kategoria wieku
  15-24 lata 13,76% 17,83% 18,89%
  25-39 lat 32,25% 30,42% 29,95%
  40-59 lat 35,58% 36,06% 36,18%
  60-75 lat 18,41% 15,69% 14,98%
Poziom wykształcenia
  podstawowe 7,62% 13,42% 14,94%
  zasadnicze zawodowe 8,16% 17,21% 19,58%
  średnie 46,09% 47,16% 47,44%
  wyższe 37,88% 22,04% 17,91%
  brak odpowiedzi 0,25% 0,16% 0,14%
Kategoria zawodowa
  dyrektorzy, prezesi 5,41% 3,70% 3,26%
  wolne zawody/specjaliści 23,37% 14,32% 11,96%
  technicy 20,98% 16,40% 15,21%
  urzędnicy niższego szczebla 6,62% 5,77% 5,55%
  właściciele firm 10,73% 10,02% 9,83%
  prac. handlu i usług 6,88% 8,08% 8,40%
  robotnicy wykwalifikowani 9,08% 15,99% 17,79%
  robotnicy do prac prostych 2,81% 5,80% 6,58%
  rolnicy indywidualni 0,41% 4,31% 5,32%
  nigdy nie pracował/ brak odp. 13,72% 15,60% 16,09%

Dominują też osoby lepiej zarabiające: co piąty słuchacz z dużego miasta deklaruje dochód gospodarstwa domowego powyżej 3 tys. zł, drugie tyle wskazuje na dochód powyżej 5 tys. zł. dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala: I-III 2011

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 4

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 12 + 20:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Kaspersky Lab identyfikuje problemy dotyczące bezpieczeństwa systemu monitoringu ruchu drogowego
 
Firmy będą kontrolowane bez zapowiedzi
 
Telewizja cyfrowa i co dalej? Konferencja „Cyfrowa Polska dla wszystkich”
 
Polskie miasta w social media [infografika]
 
Mediom niewiara