Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 18 grudnia 2017
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (44112)
AGD (205)
Biznes (4508)
Budownictwo (2125)
Dom (1503)
Dziecko (1181)
Edukacja (1722)
Elektronika (840)
Film (107)
Finanse (1599)
Internet (2462)
Komputery (2014)
Książki (196)
Kulinaria (921)
Kultura i sztuka (1182)
Media (604)
Moda i Styl (970)
Motoryzacja (1117)
Muzyka (245)
Nieruchomości (1003)
Ogród (146)
Oprogramowanie (2036)
Polityka (358)
Praca i kariera (927)
Prawo (915)
Reklama i PR (953)
RTV (192)
Sport (795)
Telekomunikacja (506)
Turystyka (1174)
Transport (496)
Uroda (509)
Wnętrze (816)
Zdrowie (1518)
Zwierzęta (76)
Życie (1262)
Inne (2625)
Dolnośląskie (237)
Kujawsko-pomorskie (1096)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (78)
Małopolskie (150)
Mazowieckie (1608)
Opolskie (22)
Podkarpackie (56)
Podlaskie (234)
Pomorskie (151)
Śląskie (376)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (96)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

www.szybkajazda.pl


Mobile Internet


MotoFocus


W-A.PL


dom.pl, modny-dom.pl


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

KBR na europejskiej konferencji badaczy mediów
Dodano: 31.05.2011, godzina: 10:31
KBR na europejskiej konferencji badaczy mediów
Komitet Badań Radiowych zaprezentował badanie Radio Track podczas tegorocznej konferencji Europen Media Research Organizations, w czasie której spotkali się przedstawiciele instytutów oraz organizacji zajmujących się badaniem mediów z całej Europy.

KBR przedstawił metodologię badania Radio Track, która jest unikalna na skalę Europy, łączy bowiem aż trzy techniki badawcze – wywiady telefoniczne (CATI), samodzielnie wypełniane dzienniczki papierowe (PAPI) oraz dzienniczki elektroniczne (CAWI). Radio Track ma jedną z największych prób wśród tego typu badań w Europie – 84 tysiące przypadków rocznie. Przedstawiliśmy również doświadczenia związane z wprowadzeniem do wywiadów telefonicznych komórek oraz zwiększenia tej części próby. 

Konferencja pozwoliła też na porównanie badania Radio Track z innym pomiarami radia w Europie. Henriette Hoffmann i Christine Korch zaprezentowały badanie radia w Niemczech. Jest to badanie cykliczne, prowadzone metodą wywiadów telefonicznych, próba wynosi 65 tysięcy osób. Jeszcze do ubiegłego roku dane prezentowane były dla dni poniedziałek-sobota łącznie, a osobno dla niedziel. Dopiero rok temu nastąpiła zmiana, ale nadal nie są prezentowane wyniki dla poszczególnych dni powszednich, które stanowią grupę, osobno publikowane są tylko wyniki dla sobót i dla niedziel.

Emmanuelle Le Goff i Julie Terrade przedstawiły francuski odpowiednik badania Radio Track. Próba w tym badaniu wynosi 123 tysiące osób (przy 65 mln mieszkańców kraju), ale nie jest ono realizowane w wakacje (w Polsce w zaledwie kilkanaście dni nie są prowadzone wywiady telefoniczne). Okazuje się, że Francuzom bardzo dużo problemów sprawia realizacja wywiadów na telefony komórkowe – respons (czyli liczba udanych wywiadów) jest dużo niższy niż w przypadku telefonów stacjonarnych. Zupełnie inaczej niż w Polsce – statystycznie respondenci chętniej zgadzają się na wywiady, gdy dzwoni się do nich na telefony komórkowe, niż na stacjonarne. 

Z kolei Hiszpanie właśnie włączyli do swoich badań telefonicznych (nie tylko radiowych) telefony komórkowe (w Polsce wywiady na komórki w badaniu Radio Track realizowane są od 2009 roku). Proporcje w Hiszpanii są takie, jak w naszym badaniu – 70 proc. to wywiady na stacjonarne, pozostałe – na komórki. 

W wielu krajach Europy prowadzone są badania analogiczne do polskiego Badania Internetowego Audytorium Radia (BInAR), które prezentuje zwyczaje w słuchaniu stacji on-line (kolejna edycja zostanie opublikowana latem br.). Tego typu pomiary prowadzone są w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, we Francji natomiast pytania o słuchanie kanałów w sieci włączono do kwestionariusza badania radia.

Podczas konferencji zaprezentowano też m.in. innowacyjny sposób badania outdooru w Wielkiej Brytanii, zmiany metodologii w badaniach prasy w Belgii i Rumunii oraz norweską próbę wprowadzenia systemu GRP do prasy. 

EMRO Conference odbyło się w dniach 22-24 maja w Krakowie (co roku gospodarzem konferencji jest inny kraj członkowski). Wzięło w niej udział ponad 60 osób z 19 krajów, w tym siedem z Polski, reprezentujących Komitet Badań Radiowych, Millward Brown SMG/KRC, Nielsen Audience Measurement, ZKDP, PBC i PBI.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 11 + 16:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Profilaktyka raka piersi. Zaczynamy różowy październik
 
InQbator już za tydzień
 
XV Międzynarodowa Konferencja Chorób Rzadkich - ,,Choroby Rzadkie – Otwórz Serce i Umysł’’
 
Spotkania z historią
 
Nowoczesna szkoła tematem konferencji