Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Wtorek, 25 czerwca 2019
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (46291)
AGD (207)
Biznes (4826)
Budownictwo (2134)
Dom (1535)
Dziecko (1233)
Edukacja (1793)
Elektronika (894)
Film (112)
Finanse (1716)
Internet (2722)
Komputery (2263)
Książki (215)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1218)
Media (612)
Moda i Styl (999)
Motoryzacja (1152)
Muzyka (259)
Nieruchomości (1007)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2267)
Polityka (367)
Praca i kariera (966)
Prawo (924)
Reklama i PR (969)
RTV (195)
Sport (829)
Telekomunikacja (515)
Turystyka (1185)
Transport (512)
Uroda (512)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1676)
Zwierzęta (80)
Życie (1355)
Inne (2659)
Dolnośląskie (241)
Kujawsko-pomorskie (1173)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (392)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

BIOERD


Woman - News


WZP24.PL


Opendoor


Połówki Pomarańczy


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Raport AdBranch: Biura podróży wydały blisko 13 mln zł na reklamę w radiu
Dodano: 16.06.2011, godzina: 10:08
Raport AdBranch: Biura podróży wydały blisko 13 mln zł na reklamę w radiu
Prawie 12,8 mln zł wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową – to 10 proc. ich budżetów reklamowych. Największym radiowym reklamodawcą wśród tour operatorów było TUI Poland – wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach 121,5 mln zł (wszystkie dane cennikowe, Kantar Media). Co dziesiąta złotówka trafiła do stacji radiowych, jednak w mediamiksach kampanii największych marketerów wydatki na reklamę radiową stanowiły dużo większą część. W przypadku Ecco Holiday – ponad jedną trzecią.

Cennikowe wydatki TUI Poland na reklamę radiową w ub.r. wyniosły 10 proc. budżetu reklamowego marketera (jak deklaruje samo TUI rzeczywisty udział był wyższy i wyniósł kilkanaście procent), a radio znalazło się w mediamiksie w większości kampanii.
Według Piotra Haładusa, dyrektora marketingu TUI, radio relatywnie tanio buduje zasięg. „Poza tym, żeby skonstruować dobrą kampanię, potrzeba wielu mediów, które będą się uzupełniać. Tylko multiplikowanie przekazu da dobry efekt sprzedażowy, a spot radiowy może być skutecznym bodźcem do podjęcia decyzji zakupowej przez klienta” – mówi Haładus cytowany w raporcie AdBranch.

Również Exim Tours, które w ub.r. przeprowadziło kilka dużych kampanii reklamowych, w każdej z nich wykorzystywało radio jako istotny element mediamiksu.
Z lokalnych rozgłośni korzysta Biuro Podróży Triada. „Bardzo często współpracujemy z radiami lokalnymi, bo zauważyliśmy, że to najlepiej przekłada się na sprzedaż. Lokalne kampanie mają też tę zaletę, że można je zróżnicować w zależności od regionu i konsumenta, który tam mieszka” – mówi w raporcie AdBranch Sylwia Kolińska, dyrektor marketingu w Triadzie.

W Triadzie radio bardzo często włączane jest do media planów kampanii akcji specjalnych, np. ofert z okazji Dnia Kobiet, świąt, czy promocji "Wielka Niedziela", bo to medium daje możliwość błyskawicznego reagowania. Emisja może nastąpić już dzień czy dwa od zlecenia kampanii. To może okazać się bardzo przydatne przy realizowaniu kampanii ofert typu last minute. Taka kampania będzie możliwa do realizacji równie szybko, jak w serwisach internetowych, będzie jednak miała nieporównywalnie większy zasięg.
„Radio jest medium mocno sprzedażowym i w tego typu kampaniach jest przez nas używane najczęściej, choć pojawia się w mediamiksach większości kampanii. W radiu możemy wygenerować informacje bardzo szybko i szybko dotrzeć z nimi do odbiorcy, dlatego jest przydatne przy promowaniu ofert last minute” – mówi Piotr Haładus z TUI Poland.

Target biur podróży to osoby dorosłe (częściej kobiety, bo to one przeważnie decydują o wyjazdach), najczęściej w wieku 30-50 lat, ze średnich i dużych miast oraz aglomeracji, o dochodach powyżej średniej krajowej. Prawie 84 proc. osób z tego targetu słucha radia codziennie, średnio przez cztery i pół godziny.

Radio, jako medium słuchane masowo, przez miliony osób, może okazać się w wielu przypadkach medium skuteczniejszym niż inne. Zapewniającym dotarcie z jednej strony szerokie, a z drugiej strony bardzo precyzyjne do poszczególnych targetów, dzięki wielu stacjom wąskosformatowanym.

„AdBranch Raport” to cykliczna publikacja Komitetu Badań Radiowych opisująca poszczególne sektory reklamowe i największych marketerów oraz sposób, w jaki wykorzystują oni w swoich kampaniach radio.

Pełny raport „AdBranch: Biura podróży” znajdą Państwo na stronie www.badaniaradiowe.pl.
 

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

PDF 1IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 9 + 19:


 

O AUTORZE
  
Komitet Badań Radiowych
www.badaniaradiowe.pl

Firma

Krzysztof Głowiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Wakacyjne wyniki słuchalności rozgłośniWakacyjne wyniki słuchalności rozgłośni
77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu
Rośnie liczba radiowych heavy userówRośnie liczba radiowych heavy userów
2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych
Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczyCodzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Botnet Ztorg: niemal milion urządzeń mobilnych zainfekowanych w ciągu roku
 
HummingBad: chiński malware zagraża 10 milionom urządzań
 
Wszystkie aplikacje Android w Google Play będą ręcznie sprawdzane i oceniane
 
Nowy Adware na Androida w Google Play. Jeszcze bardziej agresywny niż kiedykolwiek.
 
Wyloguj się do życia. A robi się to TAK!