Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Czwartek, 27 lutego 2020
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47065)
AGD (207)
Biznes (4914)
Budownictwo (2137)
Dom (1538)
Dziecko (1246)
Edukacja (1808)
Elektronika (958)
Film (118)
Finanse (1754)
Internet (2890)
Komputery (2408)
Książki (216)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1222)
Media (614)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1159)
Muzyka (266)
Nieruchomości (1008)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2370)
Polityka (368)
Praca i kariera (970)
Prawo (927)
Reklama i PR (976)
RTV (196)
Sport (837)
Telekomunikacja (523)
Turystyka (1194)
Transport (513)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1685)
Zwierzęta (82)
Życie (1380)
Inne (2663)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1623)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (100)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

www.szybkajazda.pl


4 Content


Mitsubishi Motors Polska


BIOERD


Rynek Informacji


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Dr Ulrich Hackenberg rezygnuje z członkostwa w zarządzie Audi AG
Dodano: 08.12.2015, godzina: 14:31
Dr Ulrich Hackenberg rezygnuje z członkostwa w zarządzie Audi AG
Dr Ulrich Hackenberg, w porozumieniu z Radą Nadzorczą Audi AG, rezygnuje z członkostwa w zarządzie firmy.

Nowy przewodniczący Rady Nadzorczej Audi Matthias Müller, docenił znaczący wpływ dr Hackenberga na rozwój pionów technicznych spółek koncernu Volkswagen. „Z osobą Ulricha Hackenberga nierozerwalnie łączy się przede wszystkim system modułowej budowy różnych podzespołów. Wpadł on na ten pomysł już na początku lat dziewięćdziesiątych, pracując w Audi. Dziś korzyści z takiego rozwiązania odnosi cały koncern.“

Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, podkreśla życiowe osiągnięcia Hackenberga: “Ulrich Hackenberg w trakcie 30 lat, które przepracował w koncernie Volkswagen, brał udział w podejmowaniu decyzji kluczowych dla rozwoju przedsiębiorstwa, a także tych, dotyczących poszczególnych modeli. Z elastycznej koncepcji budowy modułowej, rozwinęła się elastyczna, modułowa produkcja. Oba te systemy pomogły nam tak zaplanować produkcję, by była efektywna i charakteryzowała się wysoką jakością. Wiele modeli marek Audi, Volkswagen czy Bentley, nosi znamię jego zaangażowania i fachowych kompetencji. W imieniu całego zarządu dziękuję mu za długoletnie zaangażowanie i zawodową pasję.“

Po ukończeniu studiów inżynierskich w zakresie budowy maszyn na politechnice RWTH w Aachen, Ulrich Hackenberg w latach 1978 – 1985 pracował jako asystent w Instytucie Motoryzacji. Kierował tam m.in. badaniami z zakresu dynamiki pojazdów, stworzył i prowadził cykl wykładów pt. „technika motocyklowa”, a w 1985 roku obronił pracę doktorską poświęconą zachowaniu stabilności przez układ „kierowca-motocykl-jezdnia“.

W tym samych 1985 roku, Hackenberg podjął pracę w Audi, gdzie w 1989 objął kierownictwo nad definiowaniem koncepcji, a później techniczne kierownictwo nad projektowaniem całej palety produktów, m.in. modeli Audi 80, A2, A3, A4, A6, A8, TT, wielu pojazdów koncepcyjnych i studyjnych, a także technicznej koncepcji strategii wspólnej platformy oraz stworzenia struktur projektowania symultanicznego.

W latach 1998 – 2002, pracował w Volkswagen AG. Kierował tam pracami z dziedziny „rozwój nadwozia“, a od końca 1998 roku dodatkowo zawiadywał rozwojem koncepcji.

Od 2002 do stycznia 2007, Hackenberg ponownie pracował w Audi AG i kierował pionem „rozwój koncepcji, rozwój nadwozia, elektryczność/elektronika“. W tym czasie stworzył system modułowej platformy dla pojazdów z silnikiem montowanym wzdłużnie.

1 lutego 2007 roku został członkiem zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju. Kontynuował prace nad rozwojem i odnowieniem palety produktów marki Volkswagen oraz nad rozwojem modułowej platformy dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie. Inne jego osiągnięcia to pierwszy seryjny samochód zużywający średnio jeden litr paliwa na 100 km – model XL1, a także wejście marki Volkswagen do świata sportu motorowego.

Od 1 lipca 2013, dr Ulrich Hackenberg był członkiem zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Dodatkowo odpowiadał też, niezależne od marek, za koordynację rozwoju koncernu Volkswagen.                     


KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 7 + 12:


 

O AUTORZE
  
Audi
www.audi.pl

Firma

Audi
Biuro prasowe
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Silniejsze niż kiedykolwiek: nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS RoadsterSilniejsze niż kiedykolwiek: nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster
Nowy wygląd i nowe wyposażenie - Audi A6 i A7 stają się jeszcze bardziej atrakcyjneNowy wygląd i nowe wyposażenie - Audi A6 i A7 stają się jeszcze bardziej atrakcyjne
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznejFabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
Audi AG: w listopadzie sprzedaż w Europie wzrosła o sześć procentAudi AG: w listopadzie sprzedaż w Europie wzrosła o sześć procent
Przyszłość to HERE: mobilność jutra zaczyna się od cyfrowych map tworzonych w czasie rzeczywistymPrzyszłość to HERE: mobilność jutra zaczyna się od cyfrowych map tworzonych w czasie rzeczywistym
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Zmiany w zarządzie banku Credit Agricole
 
Związek Miast Polskich popiera zmiany granic Ostrołęki
 
Zmiany w zarządzie banku Credit Agricole