Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Sobota, 19 września 2020
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47455)
AGD (207)
Biznes (4969)
Budownictwo (2137)
Dom (1538)
Dziecko (1249)
Edukacja (1820)
Elektronika (966)
Film (119)
Finanse (1784)
Internet (2971)
Komputery (2471)
Książki (216)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1223)
Media (615)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1167)
Muzyka (267)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2435)
Polityka (369)
Praca i kariera (977)
Prawo (930)
Reklama i PR (978)
RTV (196)
Sport (840)
Telekomunikacja (526)
Turystyka (1198)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1693)
Zwierzęta (83)
Życie (1397)
Inne (2668)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

WZP24.PL


golf


Sportbiznes.pl


Polskapresse


autoGALERIA.pl


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Silniejsze niż kiedykolwiek: nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster
Dodano: 25.04.2016, godzina: 10:12
Silniejsze niż kiedykolwiek: nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster
Brzmienie: typowe dla silnika pięciocylindrowego. Moc: olbrzymia – 294 kW (400 KM). Trakcja: niezawodna – dzięki napędowi na cztery koła quattro. Sportowa awangarda serii TT, nowe Audi TT RS, pojawi się na rynku ze znakiem Audi Sport. Cztery pierścienie zaprezentują Coupé i Roadstera na wystawie Beijing Motor Show 2016. Sprzedaż w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.

”Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik” – mówi dr inż. Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Ściśle współpracująca z napędem na cztery koła quattro jednostka napędowa daje wiele sportowej radości z jazdy, dbając przy tym o możliwie najlepszą trakcję. Podkreślić również trzeba, że w tym modelu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Audi, zamontowano tylne światła wykonane w technice Matrix OLED.“

Imponujące osiągi: nowy, pięciocylindrowy silnik

Sześć razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „engine of the year“. Teraz Audi ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę we wszystkich obszarach – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły. Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy. 294 kW (400 KM) – jest teraz mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia on doskonały ciąg, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. To osiągi porównywalne z supersportowymi bolidami. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Lepsza trakcja, dużo radości z jazdy: napęd quattro

Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Zapewnia to dobrą przyczepność i ogromną radość z jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual.

Dynamika w czystej postaci: podwozie

Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską wagę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Nowość: światła tylne Matrix OLED

Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED(OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.

Atletyczna i napięta: stylistyka zewnętrzna

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé i nowe Audi TT RS Roadster to ucieleśnienie potężnej mocy. Dynamiczną stylistykę podkreślają po bokach aerodynamicznie uformowane progi. Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

Inspirowany samochodem wyścigowym: kokpit

Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym TT RS koncentruje się na potrzebach kierowcy. Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.

Najlepsza rozrywka: infotainment i Audi connect

W ofercie Audi dla modelu TT RS znajduje się również szereg najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny infotainment. Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System. 

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 0 + 12:


 

O AUTORZE
  
Audi
www.audi.pl

Firma

Audi
Biuro prasowe
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Nowy wygląd i nowe wyposażenie - Audi A6 i A7 stają się jeszcze bardziej atrakcyjneNowy wygląd i nowe wyposażenie - Audi A6 i A7 stają się jeszcze bardziej atrakcyjne
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznejFabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
Audi AG: w listopadzie sprzedaż w Europie wzrosła o sześć procentAudi AG: w listopadzie sprzedaż w Europie wzrosła o sześć procent
Przyszłość to HERE: mobilność jutra zaczyna się od cyfrowych map tworzonych w czasie rzeczywistymPrzyszłość to HERE: mobilność jutra zaczyna się od cyfrowych map tworzonych w czasie rzeczywistym
Giełda modeli samochodowych w Audi Forum w IngolstadtGiełda modeli samochodowych w Audi Forum w Ingolstadt
 
Zobacz wszystkie »