Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Czwartek, 21 września 2017
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (43619)
AGD (205)
Biznes (4446)
Budownictwo (2123)
Dom (1503)
Dziecko (1162)
Edukacja (1711)
Elektronika (832)
Film (107)
Finanse (1582)
Internet (2421)
Komputery (1975)
Książki (196)
Kulinaria (896)
Kultura i sztuka (1178)
Media (603)
Moda i Styl (963)
Motoryzacja (1103)
Muzyka (245)
Nieruchomości (1002)
Ogród (145)
Oprogramowanie (1986)
Polityka (354)
Praca i kariera (918)
Prawo (911)
Reklama i PR (946)
RTV (192)
Sport (783)
Telekomunikacja (503)
Turystyka (1174)
Transport (488)
Uroda (509)
Wnętrze (816)
Zdrowie (1478)
Zwierzęta (75)
Życie (1197)
Inne (2609)
Dolnośląskie (237)
Kujawsko-pomorskie (1083)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (78)
Małopolskie (149)
Mazowieckie (1602)
Opolskie (22)
Podkarpackie (56)
Podlaskie (234)
Pomorskie (150)
Śląskie (376)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (95)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

silk.pl


TVN


nowości budowlane


DGP


Tygrysy Biznesu


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

MŚP: będzie trochę lepiej w drugiej połowie 2013 roku
Dodano: 11.07.2013, godzina: 10:41
MŚP: będzie trochę lepiej w drugiej połowie 2013 roku
Zbliżają się nieco lepsze czasy dla sektora MŚP w drugiej połowie 2013 roku. Tak przewidują właściciele małych i średnich firm po dość ciężkim minionym półroczu – wynika z badań Instytutu Badań i Analiz oraz portalu Firmy.net.

W nowe półrocze w ciut lepszych nastrojach
W ostatnich 6 miesiącach zdecydowanie większy odsetek przedstawicieli firm MŚP ocenił swoją sytuację jako złą (35,9 proc.) niż dobrą (20,43 proc.). Jako stabilną swoją sytuację określiło 44,6 proc. przebadanych przedsiębiorców. W nadchodzącym półroczu sytuacja ogólna firm nieznacznie się poprawi, jednak zmiana ta będzie wynikała przede wszystkim z tego, że nieco zmaleje odsetek przedsiębiorstw przewidujących złą sytuację swojej firmy (33,0 proc.) w stosunku do tych, którzy oczekują poprawy (21,5 proc.). Najliczniejszą grupę nadal stanowić będą przedsiębiorstwa, których sytuacja na rynku nie zmieni się (45,5 proc.).

W których branżach najgorzej, a w których najlepiej?
Najgorzej swoją sytuację w pierwszej połowie 2013 roku oceniały firmy z branż: sport i turystyka (47,1 proc.), poligrafia i wydawnictwa (44,7 proc.), gastronomia (44,2 proc.), odzież i obuwie (42,5 proc.), motoryzacja (42,1 proc.). Z kolei najlepiej kondycję swojej firmy widzieli przedstawiciele branż: hobby i rozrywka (30,3 proc.), handel (28,4 proc.), odzież i obuwie (26 proc.), biuro (25,7 proc.), komputery i internet (25,5 proc.).

Jak wynika z badań, w okresie nadchodzących 6 miesięcy najbardziej poprawi się sytuacja przedsiębiorstw z branży usług biznesowych (usługi B2B jak doradztwo i konsulting, reklama i marketing, konferencje i targi). Jej przedstawiciele liczniej przewidują poprawę sytuacji swojej firmy (36,6 proc.) niż jej pogorszenie (21,8 proc.). Poprawy sytuacji ogólnej przedsiębiorstw w tym półroczu oczekiwać należy również w branżach: hobby i rozrywka oraz komputery i internet. Firmy z tych branż częściej przewidują poprawę sytuacji (hobby i rozrywka – 33,3 proc., komputery i internet – 29,2 proc.) niż pogorszenie (hobby i rozrywka – 30,3 proc., komputery i internet – 27,4 proc.).

Negatywne zmiany w nadchodzących 6 miesiącach nastąpią w największym stopniu w branżach: transport i spedycja, odzież i obuwie oraz poligrafia i wydawnictwa. Badania ujawniły, że w tych dziedzinach znacznie częstsze są prognozy pogorszenia się sytuacji (transport i spedycja – 40 proc., odzież i obuwie – 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa – 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja – 16 proc., odzież i obuwie – 16,4 proc., poligrafia i wydawnictwa – 10,5 proc.).

Poziom sprzedaży i cen – w dół
Na kiepskie nastroje przedsiębiorców bez wątpienia miała i nadal ma wpływ malejąca sprzedaż. Obniżenie sprzedaży na rynku krajowym w minionym półroczu zadeklarowało aż 43,5 proc. przebadanych firm. Wzrost zadeklarowało w tym czasie jedynie 17 proc. firm. Wartości te w nadchodzącym półroczu ulegną nieznacznej poprawie. Spadek sprzedaży dotknie 38,1 proc. firm, a wzrost przewiduje 25,9 proc. przedsiębiorców.

Nieco lepiej sytuacja wygląda wśród eksporterów produktów i usług, którzy stanowili 21,5 proc. uczestników badania. W minionym półroczu jedynie 6,3 proc. pośród nich zanotowało spadek sprzedaży na rynkach zagranicznych, a tylko 5,6 proc. prognozuje spadki także w obecnym półroczu. Wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2013 roku zadeklarowało 4 proc. ankietowanych firm, a w drugiej połowie tego roku wartość ta ma wzrosnąć do poziomu 5,6 proc.

Spadkowi sprzedaży często towarzyszył także spadek cen produktów i usług. Swoje ceny w minionym półroczu musiało obniżyć 26,7 proc. uczestników badania. Na podwyżkę cen zdecydowało się z kolei 18 proc. przedsiębiorstw. Obecne półrocze nadal będzie mijało pod znakiem obniżek – twierdzi tak 23,9 proc. ankietowanych firm. Podwyżkę cen deklaruje 21,9 proc. badanych.

Sytuacja finansowa i zatrudnienie – będzie trochę lepiej 
W okresie ostatnich 6 miesięcy najliczniejsza grupa badanych przedsiębiorstw (43,3 proc.) zadeklarowała pogorszenie się swojej sytuacji finansowej, mniejsza grupa wskazała brak zmian (38,2 proc.), natomiast najmniej liczna jej poprawę (15,6 proc.). W obecnym półroczu wzrośnie odsetek przedsiębiorstw, które odczuwać będą poprawę sytuacji finansowej (25,3 proc.) oraz spadnie odsetek firm, które zauważą pogorszenie (37,6 proc.) lub nie odczują zmian (34,3 proc.). Pomimo wzrostu, tendencja ogólna nadal będzie miała charakter spadkowy.

Chociaż pierwsze półrocze 2013 roku było trudne dla firm MŚP, najczęściej utrzymały one zatrudnienie na tym samym poziomie (72,3 proc.). Jedynie 15 proc. firm zdecydowało się ograniczyć liczbę pracowników, a 8,6 proc. zwiększyło zatrudnienie. W okresie najbliższych 6 miesięcy nadal najliczniejsza grupa firm utrzymywać będzie stały poziom zatrudnienia (70,6 proc.). Niewielki wzrost poziomu zatrudnienia zapewni nam większa liczba przedsiębiorstw, w których przewidywane są przyjęcia pracowników (12,8 proc.) w stosunku do tych, w których nastąpi redukcja etatów (12,5 proc.).

Informacje o badaniu
Badanie nastrojów gospodarczych zostało przeprowadzone w marcu 2013 roku z zastosowaniem techniki CAWI przez Instytut Badań i Analiz. W badaniu wzięło udział 2393 przedstawicieli przedsiębiorstw, które są zarejestrowane w jednym z największych internetowych katalogów branżowych – Firmy.net, umożliwiającym kompleksową promocję firm w internecie. Z uwagi na liczbę i strukturę respondentów wyniki badania mają charakter reprezentatywny.

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

IMG 3

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 19 + 20:


 

O AUTORZE
  
NNV
www.nnv.pl

Firma

PR Solutions
Agencja PR
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
4 filary sukcesu małej firmy w internecie4 filary sukcesu małej firmy w internecie
Unijne miliardy nie dla małych firmUnijne miliardy nie dla małych firm
Bariery rozwoju mikroprzedsiębiorstw w 2014 rokuBariery rozwoju mikroprzedsiębiorstw w 2014 roku
Małe firmy z optymizmem i determinacją wchodzą w 2014 rokMałe firmy z optymizmem i determinacją wchodzą w 2014 rok
Baza 1,3 miliona firm w twoim telefonieBaza 1,3 miliona firm w twoim telefonie
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Dwa poważne wypadki z udziałem dzieci - winni dorośli
 
Bardziej świadomi, a jednak nadal agresywni!
 
Tylko 6% firm może identyfikować i odpierać ataki
 
Jedno na dwoje dzieci było nękane w internecie mówią badania organizacji Save the Children
 
Ile zarabiają hakerzy?