Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Czwartek, 23 listopada 2017
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (43990)
AGD (205)
Biznes (4495)
Budownictwo (2125)
Dom (1503)
Dziecko (1174)
Edukacja (1720)
Elektronika (838)
Film (107)
Finanse (1595)
Internet (2453)
Komputery (2007)
Książki (196)
Kulinaria (912)
Kultura i sztuka (1182)
Media (604)
Moda i Styl (966)
Motoryzacja (1114)
Muzyka (245)
Nieruchomości (1002)
Ogród (146)
Oprogramowanie (2029)
Polityka (357)
Praca i kariera (925)
Prawo (915)
Reklama i PR (952)
RTV (192)
Sport (792)
Telekomunikacja (505)
Turystyka (1174)
Transport (495)
Uroda (509)
Wnętrze (816)
Zdrowie (1505)
Zwierzęta (75)
Życie (1237)
Inne (2623)
Dolnośląskie (237)
Kujawsko-pomorskie (1092)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (78)
Małopolskie (150)
Mazowieckie (1608)
Opolskie (22)
Podkarpackie (56)
Podlaskie (234)
Pomorskie (151)
Śląskie (376)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (96)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

ClueGroup


em24.pl


dom.pl, modny-dom.pl


turystyka.wp.pl


Głos Wielkopolski


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Trojan Magala wzbogaca się kosztem małych firm
Dodano: 13.07.2017, godzina: 12:23
Trojan Magala wzbogaca się kosztem małych firm
Badacze z Kaspersky Lab wykryli nową sieć zainfekowanych urządzeń (tzw. botnet), która umożliwia cyberprzestępcom zarabianie pieniędzy na agresywnej reklamie, głównie w Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

Przestępcy infekują komputery swoich ofiar trojanem Magala, generując fałszywe odsłony reklam i zarabiając nawet 350 dolarów na każdej maszynie. Najbardziej tracą na tym małe firmy, które nie zdają sobie sprawy, że współpracują z pozbawionymi skrupułów reklamodawcami.

Kontekstowa reklama online to wybawienie dla wielu małych firm, które zwykle nie są w stanie promować swoich produktów i usług ani dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w inny sposób. Najpowszechniejszym sposobem stworzenia kanału zaopatrzenia i komunikacji dla tych organizacji jest zakup reklam w legalnych firmach. Jeśli jednak te ostatnie okażą się nieuczciwe, pieniądze małych firm zostaną wyrzucone w błoto, a klienci nie zobaczą reklamy. Tak właśnie dzieje się w przypadku botnetu Magala.  

Jego twórcy infekują komputery szkodliwym oprogramowaniem, które następnie generuje fałszywe odsłony i kliknięcia reklam, zamieniając tym samym maszyny w zombie i zarabiając na korzyść autorów szkodliwego oprogramowania. Po rozprzestrzenieniu się Magala imituje kliknięcia przez użytkownika określonej strony internetowej. Głównymi ofiarami są osoby, które płacą za reklamę — zwykle są to właściciele niewielkich przedsiębiorstw, którzy mają do czynienia z nieuczciwymi firmami reklamowymi.   

Wektor infekcji Magala jest bardzo prosty — szkodnik rozprzestrzenia się na komputerach za pośrednictwem zainfekowanych stron internetowych i dyskretnie instaluje odpowiednie oprogramowanie reklamowe (tzw. adware). Następnie Magala kontaktuje się ze zdalnym serwerem i żąda listy liczników kliknięć, które należy podbić. Przy użyciu tej listy program zaczyna klikać każdy z pierwszych 10 odsyłaczy wyświetlonych w wynikach wyszukiwania z 10-sekundowym odstępem między każdym kliknięciem.         

Według badaczy z Kaspersky Lab średni koszt kliknięcia (CPC) w takiej kampanii wynosi 0,07 dolarów amerykańskich. Koszt tysiąca kliknięć (CPM) wynosi 2,2 dolara. W idealnych warunkach, w przypadku botnetu składającego się z tysiąca zainfekowanych komputerów, które generują kliknięcia 10 adresów stron internetowych z każdego wyniku wyszukiwania i wysyłają 500 żądań wyszukiwania bez nakładania się wyników wyszukiwania, twórca trojana mógłby zarobić nawet 350 dolarów amerykańskich na każdym zainfekowanym komputerze.            

Chociaż tego typu oszustwo reklamowe znane jest od dawna, pojawianie się nowych botnetów skoncentrowanych na tym obszarze oznacza, że nadal istnieje zapotrzebowanie na promocję przy użyciu na wpół legalnych środków. Małe firmy wybierają tę opcję, ponieważ chcą ciąć koszty, jednak w ostatecznym rozrachunku psują swoje działania związane z reklamą. Sukces botnetu Magala stanowi kolejny sygnał ostrzegawczy dla użytkowników, który powinien przekonać ich do wykorzystywania niezawodnych rozwiązań bezpieczeństwa i aktualizowania zainstalowanego oprogramowania — powiedział Siergiej Junakowski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, Kaspersky Lab. 

Szczegóły techniczne dotyczące trojana Magala znajdują się na stronie http://r.kaspersky.pl/WJ8qN

W celu ograniczenia ryzyka infekcji eksperci z Kaspersky Lab zalecają następujące działania:

·       Korzystaj z niezawodnego rozwiązania bezpieczeństwa i upewnij się, że zainstalowane oprogramowanie oraz system operacyjny są aktualne. 

·       Regularnie przeprowadzaj skanowanie systemu pod kątem możliwych infekcji.

·       Zachowaj rozsądek podczas zakupu reklam. Lepiej wybrać zaufanych partnerów niż ciąć koszty i polegać na niepewnych kontrahentach.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci

Pliki komunikatu:
Pliki galerii:
Tagi: kaspersky

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 15 + 11:


 

O AUTORZE
  
Kaspersky Lab Polska
www.kaspersky.pl

Firma

Kupczyk Piotr
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Randki internetowe pracowników i szefostwa firm: potencjalne zagrożenieRandki internetowe pracowników i szefostwa firm: potencjalne zagrożenie
Prognozy Kaspersky Lab dotyczące cyberzagrożeń w 2018 r. dla życia cyfrowegoPrognozy Kaspersky Lab dotyczące cyberzagrożeń w 2018 r. dla życia cyfrowego
Badanie Kaspersky Lab: połowa ekspertów ds. IT kwestionuje bezpieczeństwo swoich danych osobowychBadanie Kaspersky Lab: połowa ekspertów ds. IT kwestionuje bezpieczeństwo swoich danych osobowych
Szara Sobota: najbezpieczniejszy dzień wyprzedaży w sezonie świątecznymSzara Sobota: najbezpieczniejszy dzień wyprzedaży w sezonie świątecznym
Kaspersky Lab publikuje wyniki wewnętrznego dochodzenia związanego z kodem źródłowym EquationKaspersky Lab publikuje wyniki wewnętrznego dochodzenia związanego z kodem źródłowym Equation
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Randki internetowe pracowników i szefostwa firm: potencjalne zagrożenie
 
Prognozy Kaspersky Lab dotyczące cyberzagrożeń w 2018 r. dla życia cyfrowego
 
Badanie Kaspersky Lab: połowa ekspertów ds. IT kwestionuje bezpieczeństwo swoich danych osobowych
 
Szara Sobota: najbezpieczniejszy dzień wyprzedaży w sezonie świątecznym
 
Kaspersky Lab publikuje wyniki wewnętrznego dochodzenia związanego z kodem źródłowym Equation