Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Środa, 24 lutego 2021
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47662)
AGD (207)
Biznes (5001)
Budownictwo (2138)
Dom (1538)
Dziecko (1252)
Edukacja (1824)
Elektronika (977)
Film (119)
Finanse (1797)
Internet (3007)
Komputery (2494)
Książki (216)
Kulinaria (990)
Kultura i sztuka (1224)
Media (616)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1169)
Muzyka (268)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2469)
Polityka (370)
Praca i kariera (987)
Prawo (934)
Reklama i PR (979)
RTV (196)
Sport (840)
Telekomunikacja (528)
Turystyka (1200)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1697)
Zwierzęta (83)
Życie (1410)
Inne (2675)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

vpress


Dziennik Turystyczny


Explanator


Itezone


Inocafe


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Czym interesowały się dzieci podczas przerwy świątecznej
Dodano: 04.02.2021, godzina: 12:48
Czym interesowały się dzieci podczas przerwy świątecznej
Nowe badanie firmy Kaspersky ujawniło, w jaki sposób dzieci wyrażały swoje zainteresowania podczas przerwy świątecznej 2020-2021.
W dobie wprowadzonych na całym świecie restrykcji najmłodsi umilali sobie czas głównie poprzez treści prezentowane w serwisie YouTube (21%) oraz gry (15%), wśród których największą popularnością cieszył się Minecraft. Z kolei spośród znanych osób najwięcej wyszukiwań dotyczyło Donalda Trumpa.

Tego roku dzieci miały bardzo nietypową przerwę świąteczną i ferie zimowe. Ze względu na epidemię w wielu państwach nie można było korzystać z zaplecza turystycznego, a odwiedzanie rodziny było niewskazane albo wręcz zabronione. Aby dowiedzieć się, jak dzieci rekompensowały sobie brak aktywności na zewnątrz, eksperci z firmy Kaspersky przeanalizowali zanonimizowane zapytania wpisywane przez użytkowników rozwiązania Kaspersky Safe Kids w okresie od 20 grudnia do 10 stycznia. Zbadane metadane obejmowały zapytania wpisywane za pośrednictwem serwisów Bing, Google, Yahoo! oraz YouTube, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na stacjonarnych.

Najpopularniejsze wyszukiwania dotyczyły serwisu YouTube (21%), gier (15%), translatorów (11%), platform komunikacyjnych (10%) oraz muzyki (9%).

W serwisie YouTube dzieci najczęściej szukały treści związanych z grami wideo (37%). W szczególności popularne były kanały streamerów grających na żywo w różne gry (39%) oraz dotyczących określonych produkcji, jak np. Minecraft (19%). Inne najczęściej wyszukiwane gry w serwisie YouTube to: Among Us, Brawl Stars oraz Gacha Life – produkcja pozwalająca tworzyć własne historie wideo.

Druga najliczniejsza (21%) kategoria wyszukiwań w serwisie YouTube dotyczyła konkretnych vlogerów lub kanałów. Dużą popularnością wśród dzieci cieszył się na przykład temat „zrób to sam”, o czym świadczy fakt, że trzy najczęstsze zapytania dotyczyły takich kanałów jak 5-Minute Crafts, 123 GO! oraz Troom Troom. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę rodzicom, że kanały te tworzą treści z nastawieniem na liczbę wyświetleń, a proponowane tam porady często nie działają lub nawet mogą być niebezpieczne.

Trzecim najpopularniejszym tematem wyszukiwanym w serwisie YouTube była muzyka. Dzieci interesowały się głównie zespołami BlackPink oraz BTS (przedstawiciele nurtu K-pop), Arianą Grande, Billie Eilish oraz raperem Travisem Scottem. Najpopularniejsze wśród dzieci utwory to: Baby Shark, Dance Monkey oraz Savage Love.

Oprócz muzyków i vlogerów dzieci szukały też informacji na temat innych znanych osób. Najczęściej był to prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump, który wyprzedził takich celebrytów jak aktorka Emma Watson czy biznesmen i wizjoner Elon Musk.

Tej zimy dużym zainteresowaniem cieszył się również serwis TikTok, który odnotował 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w ponad 150 krajach. W czasie ferii zimowych dzieci wpisywały w wyszukiwarki takie zapytania jak „TikTok mashup”, „jak zmienić tryb ograniczony w TikToku” oraz dotyczące określonych TikTokerów. Ponadto najpopularniejszym wyzwaniem było „spróbuj się nie zaśmiać”.

Popularność filmów pokazujących, jak można zrobić coś samemu, świadczy o tym, że dzieci nadal uwielbiają tworzyć coś własnymi rękami, a zamiłowanie do produkcji Gacha Life może pomóc rozwijać umiejętności opowiadania historii i tworzenia kreskówek. TikTok inspiruje dzieci do kręcenia kreatywnych filmów, a koreańskie gwiazdy popu podobają się między innymi ze względu na rozbudowane choreografie taneczne w teledyskach. Jak widać, dzisiejsze dzieci, które nie znają świata bez gier wideo, YouTube’a czy komunikatorów, potrafią zorganizować sobie rozrywkę mimo pandemii – powiedziała Anna Larkina, ekspertka ds. analizy zawartości WWW w firmie Kaspersky.

Wskazówki dla rodziców

Eksperci z firmy Kaspersky przygotowali dla rodziców kilka wskazówek, które sprawią, że ich dzieci będą miały pozytywne i bezpieczne doświadczenia online:

·        Zachęcaj dziecko, aby wykorzystywało środowisko cyfrowe do rozwijania kreatywności i umiejętności autoekspresji. Możesz np. zaproponować mu granie w gry muzyczne lub wspólny udział w wyzwaniu wideo.

·        Zadbaj o bezpieczeństwo dziecka online, pomagając mu odpowiednio skonfigurować ustawienia prywatności jego kont w mediach społecznościowych.

·        Poznaj bliżej zainteresowania swojego dziecka. Dzięki rozwiązaniu Kaspersky Safe Kids będziesz otrzymywać regularne raporty dotyczące tego, co wypełnia jego dzień. Rozwiązanie to analizuje wyszukiwania online dziecka i zarządza ilością czasu spędzanego przed ekranem bez naruszania przestrzeni prywatnej.

Więcej informacji na temat nowego badania firmy Kaspersky poświęconego zainteresowaniom dzieci znajduje się na stronie https://r.kaspersky.pl/qKIwW.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci


KOMENTARZE
18.02.2021, 05:25 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Amoxicillin Online[/url] Buy Amoxicillin Online tjz.hvju.rzecznikprasowy.pl.ipb.en http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 05:26 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Amoxicillin 500mg Capsules[/url] Amoxicillin csy.dpwh.rzecznikprasowy.pl.btq.qj http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 05:27 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Buy Amoxil[/url] Amoxicillin On Line veg.fvrf.rzecznikprasowy.pl.ids.jg http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 05:42 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Amoxicillin 500mg[/url] Amoxicillin 500 Mg rmx.siiq.rzecznikprasowy.pl.pqj.ml http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 05:42 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Amoxicillin Online[/url] Amoxicillin lyb.dxmm.rzecznikprasowy.pl.gqp.qs http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 05:46 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Amoxicillin 500mg Capsules[/url] Buy Amoxicillin nte.ezmd.rzecznikprasowy.pl.jfg.cs http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 06:05 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Buy Amoxil Online[/url] Amoxicillin 500mg Capsules fwa.xtwj.rzecznikprasowy.pl.pdq.ch http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/
18.02.2021, 06:25 Anonymous
[url=http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/]Buy Amoxicillin Online[/url] Amoxicillin 500mg Capsules mvh.ufle.rzecznikprasowy.pl.ypv.eg http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/

Dodaj komentarz:

Ile to jest 13 + 14:


 

O AUTORZE
  
Kaspersky Lab Polska
www.kaspersky.pl

Firma

Kupczyk Piotr
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Kobiety w branży technologicznej – nowy raportKobiety w branży technologicznej – nowy raport
Kaspersky: kolejne spotkanie online z serii GReAT IdeasKaspersky: kolejne spotkanie online z serii GReAT Ideas
DeStalk: ogólnounijny projekt walki ze stalkerware i cyberprzemocąDeStalk: ogólnounijny projekt walki ze stalkerware i cyberprzemocą
AV-Comparatives przyznaje rozwiązaniu Kaspersky Internet Security tytuł Produkt RokuAV-Comparatives przyznaje rozwiązaniu Kaspersky Internet Security tytuł Produkt Roku
Oparta na sieci neuronowej platforma firmy Kaspersky odpowiada na pytania dotyczące przyszłościOparta na sieci neuronowej platforma firmy Kaspersky odpowiada na pytania dotyczące przyszłości
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Kobiety w branży technologicznej – nowy raport
 
Kaspersky: kolejne spotkanie online z serii GReAT Ideas
 
DeStalk: ogólnounijny projekt walki ze stalkerware i cyberprzemocą
 
AV-Comparatives przyznaje rozwiązaniu Kaspersky Internet Security tytuł Produkt Roku
 
Oparta na sieci neuronowej platforma firmy Kaspersky odpowiada na pytania dotyczące przyszłości