Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Czwartek, 22 kwietnia 2021
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47761)
AGD (207)
Biznes (5011)
Budownictwo (2138)
Dom (1539)
Dziecko (1252)
Edukacja (1826)
Elektronika (980)
Film (120)
Finanse (1804)
Internet (3029)
Komputery (2513)
Książki (216)
Kulinaria (990)
Kultura i sztuka (1225)
Media (616)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1170)
Muzyka (269)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2488)
Polityka (370)
Praca i kariera (988)
Prawo (936)
Reklama i PR (979)
RTV (196)
Sport (841)
Telekomunikacja (528)
Turystyka (1200)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1700)
Zwierzęta (83)
Życie (1415)
Inne (2675)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Nowoczesna Firma


CBCK


Rzecznikprasowy.pl


Reseller News


dom.pl, modny-dom.pl


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Klienci trzymaliby się z daleka od dostawcy, u którego doszło do naruszenia bezpieczeństwa...
Dodano: 08.04.2021, godzina: 13:54
Klienci trzymaliby się z daleka od dostawcy, u którego doszło do naruszenia bezpieczeństwa...
Jeden na dwóch klientów (50%) nie chciałby mieć dłużej do czynienia z dostawcą usług online, który padł ofiarą jakiegokolwiek incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych – wynika z badania obejmującego 15 000 klientów na całym świecie przeprowadzonego przez firmę Kaspersky.
Respondenci byliby jeszcze bardziej rozgoryczeni, gdyby okazało się, że można było uniknąć takiego incydentu – 63% ankietowanych zrezygnowałoby z korzystania z usług takiego dostawcy z obawy, że ich dane mogłyby zostać sprzedane osobom trzecim. Ponieważ klienci mają coraz większą świadomość spoczywających na firmach obowiązków dotyczących zapewnienia prywatności danych, firmy muszą być bardziej transparentne w zakresie postępowania z danymi użytkowników.

Konieczność dokonywania zakupów, korzystania z rozrywki, komunikowania się czy prowadzenia biznesu online sprawiła, że jesteśmy bardziej świadomi, jak wiele danych udostępniamy i jakie to może mieć konsekwencje. Niemal dwie trzecie (62%) respondentów obawia się, że ich aktywność online jest nieustannie śledzona przez odwiedzane przez nich strony internetowe lub serwisy.

50% konsumentów zrezygnowałoby z dostawcy usług online, gdyby zostało naruszone bezpieczeństwo ich danych. Co więcej, ogromna część już teraz domaga się większej ochrony swoich danych zarówno od przedsiębiorstw, jak i rządów. Około połowa (51%) chce przejrzystości odnośnie przetwarzania danych przez firmy, podczas gdy 48% uważa, że firmy powinny być jednakowo otwarte, jeśli chodzi o sposób działania ich technologii. Podobnie 50% domaga się od rządów transparentności w zakresie procesów gromadzenia danych i zarządzania nimi.

Nie oznacza to, że klienci są przeciwni przetwarzaniu danych w ogóle. 68% przyznaje, że aplikacje oraz usługi cyfrowe, z jakich korzystają, znacznie ułatwiają im życie. Jednak dodatkowa ostrożność wydaje się zrozumiała, zważywszy na to, że więcej niż jedna na dziesięć osób (12%) doświadczyła sytuacji, w której jej dane osobowe wyciekły lub zostały udostępnione osobie trzeciej, w wyniku czego doszło do ujawnienia poufnych informacji (64%) lub utraty pieniędzy (62%).

Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że ludzie chcą mieć poczucie kontroli oraz wiedzieć, jak i gdzie zarządzane są ich dane. Firma Kaspersky, która już od dłuższego czasu zwraca uwagę na znaczenie transparentności w dziedzinie bezpieczeństwa informacji, całkowicie popiera takie podejście. Niedawno przenieśliśmy operacje przetwarzania danych do Szwajcarii, a obecna zmiana zachowań klientów sprzyja naszym wysiłkom zmierzającym do zwiększenia bezpieczeństwa i przejrzystości procesu przetwarzania danych w przyszłości. Firmy powinny mieć świadomość, jak duże szkody wizerunkowe mogłaby ponieść marka, gdyby te potrzeby klientów zostały zignorowane – powiedziała Marina Titowa, dyrektorka ds. marketingu produktów konsumenckich w firmie Kaspersky.

Porady pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo informacji

Oprócz środków stosowanych przez dostawców usług sami klienci mogą podjąć pewne działania w celu zabezpieczenia siebie i swoich informacji. Eksperci z firmy Kaspersky przygotowali następujące porady:

  • Aktualizuj programy oraz systemy operacyjne zgodnie z zaleceniami. Aktualizacje umożliwiają załatanie luk w zabezpieczeniach, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia incydentów naruszenia bezpieczeństwa.
  • Stosuj szyfrowane połączenie Wi-Fi, aby chronić swoje komputery oraz informacje przed niepowołanymi osobami.
  • Jeśli musisz połączyć się z publiczną siecią Wi-Fi, skorzystaj z wirtualnej sieci prywatnej (VPN). Chroni ona Twoje dane i nie przechowuje Twojej historii odwiedzanych stron, żądań wyszukiwania ani innych akcji, zabezpieczając Cię przed potencjalnym naruszeniem prywatności.
  • Regularnie zmieniaj hasła do kont, jak również domyślne hasła ustawione dla Twoich urządzeń oraz routera. Domyśle hasła są zbyt słabe i można je znaleźć w internecie.
  • Uważaj na szkodliwe wiadomości e-mail, które wyglądają wiarygodnie, i bądź świadomy zabezpieczeń prywatności we wszystkich aplikacjach i usługach.

Pełny raport wykorzystany w tek informacji prasowej jest dostępny na stronie http://r.kaspersky.pl/aJxas.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.


KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 5 + 18:


 

O AUTORZE
  
Kaspersky Lab Polska
www.kaspersky.pl

Firma

Kupczyk Piotr
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Kaspersky wprowadza rozwiązanie Endpoint Security Cloud z EDR dla małych i średnich firm Kaspersky wprowadza rozwiązanie Endpoint Security Cloud z EDR dla małych i średnich firm
Interpol wspiera koalicję przeciwko stalkerware w walce z przemocą wspomaganą technologiąInterpol wspiera koalicję przeciwko stalkerware w walce z przemocą wspomaganą technologią
Pięć przełomowych zmian we współczesnych atakach ransomwarePięć przełomowych zmian we współczesnych atakach ransomware
Kaspersky uzyskał miano „Vendor to Watch” w dziedzinie pojazdów opartych na oprogramowaniuKaspersky uzyskał miano „Vendor to Watch” w dziedzinie pojazdów opartych na oprogramowaniu
Wzrost popularności głosowania z wykorzystaniem technologii blockchainWzrost popularności głosowania z wykorzystaniem technologii blockchain
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Kaspersky wprowadza rozwiązanie Endpoint Security Cloud z EDR dla małych i średnich firm
 
Interpol wspiera koalicję przeciwko stalkerware w walce z przemocą wspomaganą technologią
 
Pięć przełomowych zmian we współczesnych atakach ransomware
 
Kaspersky uzyskał miano „Vendor to Watch” w dziedzinie pojazdów opartych na oprogramowaniu
 
Wzrost popularności głosowania z wykorzystaniem technologii blockchain