Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Wtorek, 26 stycznia 2021
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47619)
AGD (207)
Biznes (4996)
Budownictwo (2138)
Dom (1538)
Dziecko (1250)
Edukacja (1823)
Elektronika (974)
Film (119)
Finanse (1795)
Internet (3002)
Komputery (2489)
Książki (216)
Kulinaria (990)
Kultura i sztuka (1223)
Media (616)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1169)
Muzyka (267)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2463)
Polityka (370)
Praca i kariera (985)
Prawo (933)
Reklama i PR (979)
RTV (196)
Sport (840)
Telekomunikacja (528)
Turystyka (1199)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1697)
Zwierzęta (83)
Życie (1406)
Inne (2671)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Lepszypoznan.pl


Sportowa Historia.PL


Czwórka


Wprost


Express, Nowości


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Praca zdalna: jedna na dziesięć osób lubi pracować z domu w negliżu
Dodano: 10.12.2020, godzina: 12:08
Praca zdalna: jedna na dziesięć osób lubi pracować z domu w negliżu
Osoby pracujące z domu podczas pandemii odkryły kilka grzesznych przyjemności, które chciałyby kontynuować – wynika z nowego globalnego badania zleconego przez firmę Kaspersky, w którym przeanalizowano zachowanie 8 tys. pracowników sektora MŚP.
Mówiąc o możliwościach, jakie otworzyła przed nimi praca zdalna, 11% respondentów stwierdziło, że lubi pracować bez ubrania. Inne nowe nawyki wskazane przez pracowników obejmowały wylegiwanie się w łóżku w dni powszednie (36%), oglądanie kilku odcinków seriali z rzędu (23%) oraz pracę na świeżym powietrzu – w ogródku lub na balkonie (27%).

Zamieniając bezpieczne biuro na kuchenny stół, który podczas globalnej pandemii stawał się często naszym nowym środowiskiem pracy, napotykaliśmy wiele trudności związanych z osiągnięciem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Według World Economic Forum zdrowie psychiczne i samopoczucie osób pracujących zdalnie w tym roku zostało wystawiona na próbę, m.in. w związku z koniecznością zapewnienia opieki nad dzieckiem czy łączności cyfrowej. Niektórzy jednak rozsmakowali się w pracy zdalnej, odkrywając grzeszne przyjemności, którym chcieliby oddawać się również po powrocie do normalności.

Abstrahując od pracy w negliżu, która nie znajduje mimo wszystko szerokiej rzeszy zwolenników, większość respondentów doceniła możliwość pracy w wygodnym ubraniu: 48% zbadanych przyzwyczaiło się do takiego funkcjonowania i chciałoby, aby stało się ono normą w przyszłości. Pracownicy cieszyli się również z wyeliminowania długich dojazdów do pracy, a co za tym idzie z możliwości budzenia się pięć minut przed rozpoczęciem pracy oraz fundowania sobie drzemki w ciągu dnia (36%).

Kontynuując temat odkrytych przez pracowników zalet tzw. nowej normalności, należy wspomnieć, że 27% osób lubi pracować na zewnątrz w ogródku lub na balkonie, a 23% potrafi nawet urządzić sobie serialowy maraton podczas pracy. Pozostałe grzeszne przyjemności pracowników to dłuższe granie w gry wideo (18%), zamawianie jedzenia na wynos (16%) oraz mniej regularne branie prysznica (8%).

Większa swoboda w pracy, jaką otrzymaliśmy, wiąże się wprawdzie z pewnymi korzyściami, ale wymaga również wzięcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo cyfrowe. Aby w pełni cieszyć się możliwościami luźniejszej atmosfery podczas pracy, niezbędne jest stosowanie niezawodnych rozwiązań bezpieczeństwa na naszych urządzeniach, aby chronić naszą indywidualną prywatność.

Marina Titowa, dyrektorka ds. marketingu produktów konsumenckich w firmie Kaspersky, powiedziała: Obecny lockdown posiada zarówno plusy, jak i minusy dla osób, które mogą pozwolić sobie na pracę zdalną. Z jednej strony, pracownicy mogą w końcu zapomnieć o wadach funkcjonowania w biurowcach i zacząć pracować w bardziej komfortowej atmosferze. Z drugiej strony, wyzwanie stanowiło utrzymanie wydajności, reorganizacja miejsca pracy oraz wyrobienie nowych nawyków. Praca z domu to większe zagrożenie dla naszej prywatności, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo cyfrowe.

Firma Kaspersky zaleca następujące działania pozwalające zabezpieczyć urządzenia wykorzystywane zarówno w pracy, jak i w celach prywatnych:

  • Nie przekazuj informacji osobowych ani nie udostępniaj swoich kont osobom trzecim, jeżeli nie jest to absolutnie konieczne. W ten sposób zminimalizujesz możliwość znalezienia ich w internecie.
  • Niezależnie od tego, czy preferujesz pracę w negliżu, czy ogólnie cenisz swoją prywatność, korzystaj z rozwiązania pozwalającego na zarządzanie dostępem do kamery internetowej i mikrofonu (np. Kaspersky Total Security).
  • Zadbaj o solidne skonfigurowanie swoich profili w mediach społecznościowych pod kątem prywatności. W ten sposób utrudnisz znalezienie wysoce wrażliwych informacji na Twój temat przez osoby trzecie.
  • Zabezpiecz swoją sieć Wi-Fi. Większość routerów posiada domyślną nazwę użytkownika oraz hasło, które można łatwo znaleźć w internecie. Dlatego zaleca się utworzenie nowego hasła oraz aktualizację oprogramowania systemowego urządzenia sieciowego.
  • Stosuj niezawodne rozwiązanie do zarządzania hasłami, np. Kaspersky Password Manager, które pozwala na generowanie i bezpieczne przechowywanie unikatowych haseł do kont online.

Pełny raport poświęcony wyzwaniom związanym z przyszłością pracy zdalnej jest dostępny na stronie https://r.kaspersky.pl/cIYgc.

Raport został opracowany na zlecenie firmy Kaspersky przez organizację badawczą Censuswide w październiku 2020 r. Badanie objęło 8 076 pracowników małych i średnich firm w Brazylii, Belgii, Chinach, Francji, Niemczech, we Włoszech, Japonii, Luksemburgu, Malezji, Meksyku, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Afryce Południowej, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.


KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 11 + 18:


 

O AUTORZE
  
Kaspersky Lab Polska
www.kaspersky.pl

Firma

Kupczyk Piotr
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Kaspersky przedstawia rekomendacje w zakresie bezpieczeństwa IT dla firm na 2021 r.Kaspersky przedstawia rekomendacje w zakresie bezpieczeństwa IT dla firm na 2021 r.
Kaspersky uruchamia raporty analizy zagrożeń dla branży motoryzacyjnejKaspersky uruchamia raporty analizy zagrożeń dla branży motoryzacyjnej
Brakujące ogniwo: eksperci łączą atak na firmę SolarWinds z backdoorem KazuarBrakujące ogniwo: eksperci łączą atak na firmę SolarWinds z backdoorem Kazuar
Kaspersky ujawnia dwa incydenty cyberprzestępcze dotyczące badań nad szczepionkąKaspersky ujawnia dwa incydenty cyberprzestępcze dotyczące badań nad szczepionką
Firma Kaspersky wyróżniona za innowacyjność przez Global Brands MagazineFirma Kaspersky wyróżniona za innowacyjność przez Global Brands Magazine
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Kaspersky przedstawia rekomendacje w zakresie bezpieczeństwa IT dla firm na 2021 r.
 
Kaspersky uruchamia raporty analizy zagrożeń dla branży motoryzacyjnej
 
Brakujące ogniwo: eksperci łączą atak na firmę SolarWinds z backdoorem Kazuar
 
Kaspersky ujawnia dwa incydenty cyberprzestępcze dotyczące badań nad szczepionką
 
Firma Kaspersky wyróżniona za innowacyjność przez Global Brands Magazine