Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Poniedziałek, 13 lipca 2020
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47351)
AGD (207)
Biznes (4960)
Budownictwo (2137)
Dom (1538)
Dziecko (1249)
Edukacja (1819)
Elektronika (963)
Film (118)
Finanse (1778)
Internet (2948)
Komputery (2450)
Książki (216)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1223)
Media (614)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1164)
Muzyka (267)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2412)
Polityka (369)
Praca i kariera (977)
Prawo (928)
Reklama i PR (977)
RTV (196)
Sport (839)
Telekomunikacja (526)
Turystyka (1197)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1691)
Zwierzęta (83)
Życie (1393)
Inne (2666)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

nowości budowlane


GK


Kurier Brzeski


LodzDeLuxe


InfoON


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Liczba ataków sieciowych związanych z grami wzrosła w kwietniu o 50%
Dodano: 25.06.2020, godzina: 09:10
Liczba ataków sieciowych związanych z grami wzrosła w kwietniu o 50%
Z danych firmy Kaspersky wynika, że w czasie lockdownu cyberprzestępcy wykorzystywali do przeprowadzania ataków rosnącą popularność gier wideo.
W kwietniu 2020 r. dzienna liczba zablokowanych przekierowań na lub ze szkodliwych stron związanych z grami wzrosła o 54% w porównaniu ze styczniem bieżącego roku. Ponadto kwietniowa liczba zablokowanych przekierowań do stron phishingowych podszywających się pod popularną platformę gier Steam zwiększyła się o 40% w stosunku do lutego 2020 r. Cyberprzestępcy najczęściej wykorzystywali wizerunek takich gier jak Minecraft, Counter Strike: Global Offensive oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiosną wiele państw wprowadziło jakąś formę lockdownu lub ograniczeń w przemieszczaniu się, w wyniku czego miliony ludzi na całym świecie zamknęło się w swoich czterech ścianach. Pozostając w domu i mając więcej wolnego czasu, wiele osób sięgnęło po dostępną rozrywkę online, w tym gry wideo. Począwszy od marca, znacząco wzrosła łączna liczba użytkowników platformy Steam (najpopularniejszej platformy gier online, która posiada własną społeczność oraz sklep). 30 marca platforma ta odnotowała rekord zarówno pod względem liczby aktywnych użytkowników, jak i tych grających jednocześnie w gry. 

Po zauważeniu tego trendu badacze z firmy Kaspersky postanowili dokładniej zbadać krajobraz cyberzagrożeń związanych z grami wideo w czasie lockdownu. To, co ustalili, nie było dla nich niespodzianką: cyberprzestępcy wykorzystywali zwiększone zainteresowanie grami wideo w celu przeprowadzania różnych ataków.

Z danych pochodzących z chmury Kaspersky Security Network wynika, że nastąpił znaczący wzrost liczby zagrożeń wykrytych na stronach, których nazwy nawiązywały do tematyki gier (tj. nazw popularnych gier i platform): dzienna liczba zablokowanych przekierowań wzrosła w kwietniu o 54% w stosunku do stycznia. Często użytkownicy byli wabieni obietnicami otrzymania za darmo popularnych gier, uaktualnień, dodatków, a także sposobów na oszukanie gry i uzyskanie lepszych wyników. Gdy użytkownik kliknął taki odnośnik, mogło dojść do pobrania szeregu szkodliwych programów – od narzędzi kradnących hasła po oprogramowanie ransomware i koparki kryptowaluty, które bez wiedzy ofiary wykorzystują moc obliczeniową zainfekowanego komputera do zarabiania pieniędzy na rzecz przestępców.

Cyberprzestępcy najczęściej wykorzystywali wizerunek Minecrafta – jednej z najpopularniejszych gier, jakie kiedykolwiek stworzono. Powiązano z nią około 130 000 ataków online. Atakujący często podszywali się także pod treści związane z grami Counter Strike: Global Offensive oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Co więcej, z danych statystycznych pochodzących z systemu antyphishingowego firmy Kaspersky wynika, że w porównaniu z lutym liczba zablokowanych przekierowań na strony phishingowe zawierające słowo „Steam” wzrosła w kwietniu o 40%.

W wielu przypadkach ataki związane z grami online nie są szczególnie wyrafinowane i to, czy się powiodą, zależy w dużej mierze od działań potencjalnej ofiary. Niestety ostatnich kilka miesięcy pokazało, że użytkownicy są bardzo podatni na ataki phishingowe oraz skłonni do klikania szkodliwych odnośników w kontekście gier – szczególnie gdy szukają ich tańszych wersji lub tzw. cheatów, które pomogą im łatwiej ukończyć rozgrywkę – powiedziała Maria Namiestnikowa, ekspertka ds. cyberbezpieczeństwa w firmie Kaspersky.

Więcej informacji na temat cyberprzestępczości związanej z grami wideo znajduje się na stronie https://r.kaspersky.pl/ixmmm.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.


KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 5 + 7:


 

O AUTORZE
  
Kaspersky Lab Polska
www.kaspersky.pl

Firma

Kupczyk Piotr
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Kaspersky wprowadza zintegrowane rozwiązanie ochrony punktów końcowych dla średnich firmKaspersky wprowadza zintegrowane rozwiązanie ochrony punktów końcowych dla średnich firm
Ponad tysiąc wystawionych na sprzedaż adresów URL kieruje użytkowników na niebezpieczne stronyPonad tysiąc wystawionych na sprzedaż adresów URL kieruje użytkowników na niebezpieczne strony
Aplikacje adware preinstalowane na smartfonachAplikacje adware preinstalowane na smartfonach
Kaspersky pomaga giełdzie kryptowalut Indacoin powstrzymywać oszukańcze operacjeKaspersky pomaga giełdzie kryptowalut Indacoin powstrzymywać oszukańcze operacje
Kaspersky Hybrid Cloud Security chroni narzędzia do rozwoju oprogramowaniaKaspersky Hybrid Cloud Security chroni narzędzia do rozwoju oprogramowania
 
Zobacz wszystkie »

PODOBNE KOMUNIKATY
 
Kaspersky wprowadza zintegrowane rozwiązanie ochrony punktów końcowych dla średnich firm
 
Ponad tysiąc wystawionych na sprzedaż adresów URL kieruje użytkowników na niebezpieczne strony
 
Aplikacje adware preinstalowane na smartfonach
 
Kaspersky pomaga giełdzie kryptowalut Indacoin powstrzymywać oszukańcze operacje
 
Kaspersky Hybrid Cloud Security chroni narzędzia do rozwoju oprogramowania