Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Piątek, 18 września 2020
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47455)
AGD (207)
Biznes (4969)
Budownictwo (2137)
Dom (1538)
Dziecko (1249)
Edukacja (1820)
Elektronika (966)
Film (119)
Finanse (1784)
Internet (2971)
Komputery (2471)
Książki (216)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1223)
Media (615)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1167)
Muzyka (267)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2435)
Polityka (369)
Praca i kariera (977)
Prawo (930)
Reklama i PR (978)
RTV (196)
Sport (840)
Telekomunikacja (526)
Turystyka (1198)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1693)
Zwierzęta (83)
Życie (1397)
Inne (2668)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

Mobile Internet


finanse.wp.pl


www.dom.eu


mediaNews


ITR


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Nowy rower dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Dodano: 10.09.2020, godzina: 07:23
Nowy rower dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Sport lub rekreacja. To pierwsze skojarzenie związane z rowerem. Od wielu lat postrzegany jest również jako element codziennego użytku, w tym środek transportu, alternatywny dla samochodu lub komunikacji miejskiej. Dziś staje się także narzędziem umożliwiającym mobilność osobom niepełnosprawnym ruchowo.

Rower to popularny środek lokomocji, będący alternatywą dla samochodu i komunikacji zbiorowej. Zdobywa coraz większą rzeszę sympatyków, co potwierdza rosnący (z roku na rok) ruch jednośladów oraz rozwój infrastruktury, w tym dróg dla rowerów oraz miejskich wypożyczalni. Decyzja o wyborze roweru jako środka transportu podyktowana jest przez względy ekonomiczne (ograniczenie kosztów przejazdu) i praktyczne (dogodniejszy sposób poruszania się po zatłoczonych ulicach i drogach). Nie bez znaczenia jest również rosnąca świadomość ekologiczna Polaków czy dbałość o kondycję fizyczną.

- Mimo, że niedrogi w zakupie i powszechnie dostępny, to są grupy społeczne, które nie mają szans, by z niego skorzystać. Mowa o osobach z niepełnosprawnościami, w przypadku których problemem jest brak możliwości utrzymania równowagi (osoby z niedowładem kończyn lub tułowia) oraz samodzielnego pedałowania. O ile drugi z problemów, związany z napędzaniem roweru, wydaje się już dzisiaj stosunkowo prosty do rozwiązania dzięki silnikom elektrycznym, o tyle stabilność w czasie jazdy pozostaje kluczowym ograniczeniem, które dopiero teraz udało się pokonać w zadowalający sposób, zwraca uwagę dr inż. Piotr Wiśniowski z Instytutu Transportu Samochodowego.

Skala problemu

W Polsce ograniczenia sprawności dotykają co piątego mieszkańca (ponad 7,5 mln osób), przy czym blisko co dwudziesty doświadcza ograniczeń w stopniu znacznym. Najczęściej występującym rodzajem niepełnosprawności są uszkodzenia i choroby narządów ruchu, które dotyczą 59 proc. osób. 44 proc. badanych deklaruje, iż w związku z niepełnosprawnością ma specjalne potrzeby, także te dotyczące mobilności. W przypadku osób mieszkających na terenach pozamiejskich i w mniejszych miejscowościach, gdzie przemieszczanie się transportem publicznym jest utrudnione, zastosowanie znajdują wózki i skutery elektryczne oraz specjalne rowery.

Szansa na zmianę

- Wychodząc naprzeciw potrzeb społecznych Instytut Transportu Samochodowego opracował nowatorski typ roweru dla osób niepełnosprawnych. Prototypowy pojazd to rozwiązanie pośrednie pomiędzy pojazdem jednośladowym oraz trójkołowym. Umożliwia poruszanie się jak klasycznym rowerem, a gdy pojawia się taka potrzeba, rower stabilizuje się jak pojazd trójkołowy. Stworzony przez ITS rower charakteryzuje wygodna i stabilna pozycja ciała oraz umiejscowienie rowerzysty na wygodnym siedzisku. Nasz jednoślad posiada także bardzo czułe i precyzyjne wspomaganie napędu. Legitymuje się też niespotykanym do tej pory sposobem stabilizacji, przede wszystkim, w czasie zatrzymywania, podkreśla prof. Marcin Ślęzak, dyrektor ITS.

Z punktu widzenia osób pełnosprawnych korzystanie z tego unikatowego jednośladu oznacza zwiększenie wygody i bezpieczeństwa jazdy, dlatego może stanowić realną alternatywę dla zwykłych rowerów elektrycznych. Warto zauważyć, że produkcja roweru ITS nie musi być realizowana przez przedsiębiorstwa zajmujące się na co dzień urządzeniami rehabilitacyjnymi i adaptacyjnymi dla osób z niepełnosprawnościami. Równie dobrze rower może być wytwarzany przez producenta elektrycznych urządzeń transportu osobistego lub jednośladów.

Projekt roweru został sfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 08/19/ZDO/003-ITS, BEA/000005BF/2018. Tytuł projektu: Opracowanie prototypu roweru elektrycznego dla osób z niepełnosprawnościami.

Więcej informacji: wideo https://youtu.be/13_kRISDqTA oraz na www.cum.its.waw.pl

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

TXT 1IMG 2

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 8 + 10:


 

O AUTORZE
  
ITS
www.its.waw.pl

Firma

Mikołaj Krupiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Od 1 września homologacje pojazdów po nowemuOd 1 września homologacje pojazdów po nowemu
Jazda podczas burzyJazda podczas burzy
Przyszłość należy do transportu autonomicznegoPrzyszłość należy do transportu autonomicznego
Kowalski uważa, że wie dużo o światłach, dlatego oślepia i jest oślepianyKowalski uważa, że wie dużo o światłach, dlatego oślepia i jest oślepiany
Nowa platforma car-sharingowa na horyzoncieNowa platforma car-sharingowa na horyzoncie
 
Zobacz wszystkie »