Logo  
Rzecznicy Agencje Eksperci Eksperci Rzecznicy Agencje Firmy Zaloguj
Rzecznicy Agencje PR Firmy Eksperci Aktywność
rzeczników
Aktywność
firm
Aktywność
agencji PR
Zaloguj

Login: Hasło:
pamiętaj
Nie masz konta? Rejestracja
Nowe hasło
Zamów reklamę w serwisie rzecznikprasowy.pl

       
 
 Piątek, 18 września 2020
 
Centrum prasowe dla rzeczników, biur prasowych, agencji PR i dziennikarzy.
Bezpłatne komunikaty prasowe do przedruku.
Zaloguj się!
BRANŻE
Wszystkie (47455)
AGD (207)
Biznes (4969)
Budownictwo (2137)
Dom (1538)
Dziecko (1249)
Edukacja (1820)
Elektronika (966)
Film (119)
Finanse (1784)
Internet (2971)
Komputery (2471)
Książki (216)
Kulinaria (989)
Kultura i sztuka (1223)
Media (615)
Moda i Styl (1004)
Motoryzacja (1167)
Muzyka (267)
Nieruchomości (1011)
Ogród (147)
Oprogramowanie (2435)
Polityka (369)
Praca i kariera (977)
Prawo (930)
Reklama i PR (978)
RTV (196)
Sport (840)
Telekomunikacja (526)
Turystyka (1198)
Transport (515)
Uroda (513)
Wnętrze (818)
Zdrowie (1693)
Zwierzęta (83)
Życie (1397)
Inne (2668)
Dolnośląskie (242)
Kujawsko-pomorskie (1187)
Lubelskie (25)
Lubuskie (57)
Łódzkie (79)
Małopolskie (151)
Mazowieckie (1624)
Opolskie (23)
Podkarpackie (58)
Podlaskie (236)
Pomorskie (153)
Śląskie (395)
Świętokrzyskie (26)
Warmińsko-mazurskie (46)
Wielkopolskie (101)
Zachodniopomorskie (46)


Złota Strona Tygodnia

subskrybuj kanały RSS subskrybuj kanały RSS
Dodaj do Facebooka Facebook
Dodaj do Twittera Twitter

TAGI
 
 


LOSOWE REDAKCJE
 

MotoFocus


dom.pl, modny-dom.pl


InfoON


Reseller News


Magazyn Przemysłu Rybnego


 
KOMUNIKATY TEKSTOWE

Od 1 września homologacje pojazdów po nowemu
Dodano: 28.08.2020, godzina: 07:21
Od 1 września homologacje pojazdów po nowemu
Wprowadzenie surowszych wymagań w stosunku do rynku samochodowego i przyczep oraz indywidualne dopuszczenie pojazdów specjalnych do ruchu przewidują nowe europejskie przepisy, które zaczną obowiązywać z początkiem września 2020 roku.

Homologacja to proces, w wyniku którego nowy typ pojazdu zostaje dopuszczony do ruchu. Władza homologacyjna (w rzeczywistości instytucja państwowa) na podstawie pozytywnych wyników badań uprawnionej jednostki technicznej wydaje producentowi świadectwo homologacji typu pojazdu, uprawniające do wprowadzenia na rynek. Świadectwo to jest potwierdzeniem spełnienia wymagań technicznych określonych w odpowiednich aktach prawnych, natomiast „świadectwo zgodności”, które otrzymuje każdy nabywca nowego pojazdu oznacza dokument wydany przez producenta, w którym zaświadcza się, że pojazd jest zgodny z homologowanym typem pojazdu i ze wszystkimi aktami prawnymi obowiązującymi w momencie jego wyprodukowania.

W następstwie unijnego rozporządzenia 2018/858 od 1 września 2020 roku wchodzą zmiany w procedurach homologacji i nadzorze nad rynkiem pojazdów silnikowych, ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Nowe przepisy dotyczyć będą pojazdów kategorii: M (do kategorii tej należą pojazdy silnikowe posiadające przynajmniej cztery koła, przeznaczone do przewozu pasażerów – samochody osobowe i autobusy), N (pojazdy silnikowe przystosowane do przewozu towarów – samochody dostawcze i ciężarowe) oraz O (przyczepy i naczepy).

Celem zmian jest wyeliminowanie negatywnych zjawisk w zakresie niezgodności produktu, w tym przypadku pojazdów, z wymaganiami homologacyjnymi, które zagrażają bezpieczeństwu w kontekście ochrony zdrowia i środowiska naturalnego. Nowe przepisy dotyczyć będą zarówno producentów pojazdów, ich przedstawicieli, importerów i dystrybutorów (dla wszystkich podmiotów  przewidziano system kar pieniężnych za ewentualne niezgodności) oraz instytucji zajmujących się dopuszczaniem nowych typów pojazdów do ruchu (europejskie jednostki techniczne muszą prowadzić badania homologacyjne wg jednego standardu). Nowością jest również wprowadzenie dodatkowego nadzoru na rynkiem pojazdów już eksploatowanych. Oznacza to, że pojazdy które zostały dopuszczone do ruchu będą mogły być ponownie zweryfikowane przez organy nadzoru rynku poszczególnych państw członkowskich. W praktyce pojazdy wyprodukowane w europejskim kraju X, będą mogły zostać zweryfikowane przez organ nadzoru rynku w kraju Y. Co ważne, rozporządzenie przewiduje wręcz obowiązkową minimalną liczbę przeprowadzanych kontroli w zależności od liczby zarejestrowanych pojazdów w danym państwie członkowskim.

Komisja Europejska może też przeprowadzić na własny koszt badania i kontrole pojazdów, ich układów, komponentów zlecając badania innej jednostce technicznej niż ta, która przeprowadziła pierwotne badanie do celów homologacji typu.

Przepisy, które zaczną obowiązywać od 1 września br. regulują także kwestie ważności świadectw homologacji, nowych wzorów dokumentów homologacyjnych oraz wprowadzają dodatkową nową indywidualną europejską homologację dla pojazdów specjalnych wszystkich kategorii.

Więcej informacji: https://www.its.waw.pl/11061,pl,Zmiany-w-procedurach-homologacji-po-1-wrzesnia-2020-r.html

Załą…czniki dostą™pne są… bezpłatnie dla zarejestrowanych rzeczników, dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, blogi, fora, prasa, radio, TV) oraz Internautów niezalogowanych, o ile rzecznik prasowy, agencja PR lub biuro prasowe nie zaznaczyli inaczej.
Nie masz konta? Zarejestruj się!

TXT 1

KOMENTARZE
Nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz:

Ile to jest 0 + 15:


 

O AUTORZE
  
ITS
www.its.waw.pl

Firma

Mikołaj Krupiński
Rzecznik
 

INNE MATERIAŁY TEGO AUTORA
 
Nowy rower dla osób z niepełnosprawnością ruchowąNowy rower dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Jazda podczas burzyJazda podczas burzy
Przyszłość należy do transportu autonomicznegoPrzyszłość należy do transportu autonomicznego
Kowalski uważa, że wie dużo o światłach, dlatego oślepia i jest oślepianyKowalski uważa, że wie dużo o światłach, dlatego oślepia i jest oślepiany
Nowa platforma car-sharingowa na horyzoncieNowa platforma car-sharingowa na horyzoncie
 
Zobacz wszystkie »